Mobilitat
Els Mossos intensificaran a partir de dissabte els controls de trànsit a motoristes
Durant el pont es realitzaran 153 controls a tot Catalunya per conscienciar conductors i prevenir accidents
La Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra, en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit (SCT), intensificarà a partir d’aquest dissabte els controls dirigits als motoristes. L’objectiu és establir una acció preventiva per conscienciar i dissuadir de conductes de risc a fi de reduir els accidents entre usuaris de motocicletes. En els controls, els anomenats PREMOT, es desplegaran radars mòbil i ‘online’, i també hi haurà un patrullatge de paisà per detectar infraccions en zones amb més concentració d’accidents de moto. Durant els pròxims tres dies –29 i 30 d’abril i 1 de maig– s’han planificat 153 controls amb la participació de 504 agents.
A més, la presència policial a la xarxa viària es veurà reforçada amb les tasques de vigilància i control que portarà a terme el SCT amb un helicòpter.
Per tot Catalunya
El desplegament de més controls, que s’estendran per tot Catalunya, es farà coincidint amb l’augment de motoristes que aprofiten el bon temps primaveral per realitzar sortides per carretera, especialment durant els caps de setmana.
El dispositiu, en el qual participen totes les àrees regionals de Trànsit, va començar el cap de setmana i s’allargarà de forma intensiva en els pròxims tres, si bé també es reforçaran els controls en dies feiners.
Durant el cap de setmana passat, es van portar a terme 110 controls, en els quals es van aturar més de 750 motos i es van denunciar 134 infraccions, entre les quals destaquen 24 denúncies per avançament indegut.
12 motoristes morts
Notícies relacionadesSegons dades del SCT, 12 motoristes han mort a les carreteres catalanes des de principis d’any, sis d’ells durant el març i quatre aquest mes d’abril.
Trànsit destaca que, més enllà dels controls a motoristes, és «bàsica» la conscienciació dels conductors de la resta de vehicles, especialment dels turismes, que sovint poden realitzar alguna maniobra que pot posar en perill la vida del motorista.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»