Medi ambient
Del senglar al conill: declarada l’emergència de caça per aquest rosegador a Lleida
La Generalitat pren aquesta mesura per caçar-ne una gran quantitat d’exemplars i rebaixar-ne la densitat
Fa setmanes que els agricultors protesten per la quantitat de conills que viuen a les comarques de Lleida i, que segons ells, perjudiquen el camp. Després que la Generalitat decidís aplicar fosfur d’alumini (verí) en alguns punts clau, fet que va enfadar els ecologistes, ara el Govern fa un segon pas: declara l’emergència cinegètica per aquest animal a la plana de Lleida.
Això significa que l’Administració es proposa fer les captures necessàries per reduir-ne la població en els punts amb més densitat, tot i que no se’n posa una xifra concreta. La declaració afecta 90 àrees de caça del Segrià, la Noguera, l’Urgell, el Pla d’Urgell, la Segarrai les Garrigues (en total 75 municipis).
Setmanes enrere ja es va decidir prendre aquesta mesura als voltants de Girona per la gran quantitat de senglars. Ara, la temporada de caça dels porcs salvatges ha acabat, però el nou objectiu és eliminar una gran quantitat de conills.
Aliment de rapaços
Notícies relacionadesAliment de rapaçosEls responsables de les àrees privades de caça són els responsables que les mesures de caça es posin en marxa. En cas que això no passi, serà el Departament d’Acció Climàtica que agafarà les regnes i s’encarregarà de les captures. ¿Com es caçaran? Les modalitats autoritzades són la caça amb arma de foc, al salt (amb gos o sense), en mà, amb gàbia trampa o amb fura.
A les zones d’especial protecció per a les aus (ZEPA), fins al 15 d’agost, que és quan crien molts dels ocells, la caça s’autoritza únicament amb escopeta o amb fura, però no amb gossos. Això es fa per evitar perjudicar diverses espècies d’aus, moltes de les quals, sobretot els rapaços, s’alimenten de rosegadors com els conills. Els animals capturats es podran utilitzar per al consum propi i també es podran comercialitzar en establiments autoritzats.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- La dona sense pèls a la llengua
- Forta, valenta i decidida
- Era energia pura
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente, psicòloga: "Si estàs malament a la feina, parla, no et rendeixis"
- Un subcampionat històric
- Escarabats, gentrificació i turistes al Gòtic
- L’Espanyol celebra el seu aniversari amb festa grossa
