Cinc funcionaris de Brians 2, ferits per un intern que els ha atacat amb una fulla d’afaitar

Cinc funcionaris del centre penitenciari Brians 2 van resultar ferits aquest dissabte a la tarda per un intern que els va atacar amb una fulla d’afaitar, segons va avançar SER Catalunya i ‘El Caso’ i ha pogut confirmar l’ACN de fonts penitenciàries. L’incident es va produir quan es procedia a traslladar aquest pres, que compta amb antecedents per conductes violentes, al mòdul de sancionats després d’haver participat en un aldarull en el mòdul 2.
Els funcionaris el van immobilitzar al llit perquè estava molt alterat fins que es va calmar. En el moment de deslligar-lo, va treure una fulla d’afaitar que amagava entre les natges i va agredir els treballadors, que van patir talls i cops. Els funcionaris van haver de ser atesos per la mútua i es van seguir els protocols previstos per a aquest tipus d’agressions, segons les mateixes fonts penitenciàries.
Notícies relacionadesNo és l’únic incident que es produeix al centre. De fet, el 21 de març els funcionaris van fer un tancament en senyal de protesta pel que consideren falta de resposta del Departament de Justícia de la Generalitat a les seves reclamacions per al tractament de les agressions que pateixen aquests treballadors públics intramurs.
En la tancament van participar representants de totes les centrals sindicals –ACAIP, CCOO, UGT, Intersindindical CSC, CSIF, Marea Blava i CATAC–. La mobilització se sumava a la feta a les portes de Brians per protestar pel que qualifiquen d’«augment de les agressions» a Catalunya.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos