Bellesa
Alerta sanitària a Espanya: retirat aquest famós tractament estètic per riscos
Es tracta d’un certificat de marcatge CE falsificat que sembla que es va utilitzar sense l’autorització necessària
L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depèn del Ministeri de Sanitat, ha emès una alerta per comunicar una nova detecció d’un certificat de marcatge CE falsificat que sembla que es va utilitzar per comercialitzar un producte sanitari a Espanya sense l’autorització necessària. En aquest cas, es tracta d’un gel d’àcid hialurònic per injectar en teixit tou que respon al nom comercial d’Ácido Hialurónico reticulado / No reticulado Manorui®.
Segons la informació facilitada per les autoritats sanitàries eslovaques, es va detectar un certificat de marcatge CE fals amb número 2020-MDD/DE-025 de l’organisme notificat eslovac 3EC International a.s., el número d’identificació del qual és el 2265, per al fabricant Jining Hangxing E-Commerce Co., Ltd., la Xina, per a aquest gel d’àcid hialurònic reticulat.
El certificat té data d’emissió del 7 de novembre del 2020 i data de caducitat del 6 de novembre del 2025. No obstant, les autoritats sanitàries eslovaques informen que el fabricant Jining Hangxing E-Commerce Co., Ltd., la Xina, no és client de l’organisme notificat 3EC International a.s. (2265). A més, cap certificat amb número 2020-MDD/DE-025 ha sigut expedit per aquest organisme notificat.
- Conflicte al Pròxim Orient Trump amenaça de bombardejar les centrals elèctriques de l’Iran si no obre l’estret d’Ormuz totalment en 48 hores
- Possible homicidi Els Mossos investiguen la mort violenta d’un home amb ferides d’arma blanca a Olot
- Guerra de l’Iran La rebaixa al 10% de l’IVA dels carburants entra en vigor aquest diumenge
- Conflictes globals Aquests són els països més segurs del món si esclata una guerra global, segons l’Índex de Pau 2025
- Inflació Els aliments que més han apujat de preu a Catalunya: alguns superen el 30%
