Infraestructures
La variant de Sagàs començarà a construir-se a la tardor i serà «estratègica» per a la Catalunya Central
Aragonès explica que connectarà el territori de manera més «ràpida i segura i que es minimitzarà l’impacte sobre l’entorn»
La Generalitat licitarà el mes vinent les obres de la variant de Sagàs, que culmina l’Eix del Lluçanès, la carretera C-62, que connecta les comarques d’Osona i el Berguedà i, per tant, l’Eix del Llobregat amb l’Eix Transversal.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dissabte des de Sagàs (el Berguedà), que les obres d’aquesta «infraestructura estratègica per la Catalunya Central» començaran a la tardor, s’allargaran quinze mesos i comptaran amb una inversió prevista de vuit milions d’euros.
Aragonès ha destacat que connectarà el territori de manera més «ràpida i segura i que es minimitzarà l’impacte sobre l’entorn». A més ha recordat que es tracta d’una infraestructura «llargament reivindicada» pels veïns.
El president de la Generalitat ha explicat que es tracta d’una carretera que «no només connecta els municipis del Lluçanès, d’Osona i el Berguedà, sinó que també connecta dues infraestructures de país: l’Eix del Llobregat i l’Eix Transversal».
A més ha detallat que la nova variant tindrà un impacte «inferior en el territori perquè allunya el trànsit de les masies i les granges» i que alhora «aportarà garanties de seguretat en la mobilitat».
Aragonès ha recordat que aquesta infraestructura ha sigut molt reivindicada pel territori i ha posat en valor «l’empoderament comunitari» d’aquest projecte, que mostra que «el Govern acompanya la ciutadania de tots els municipis de Catalunya: escoltant-la i buscant les solucions més adequades per a cada territori, fent que les coses passin».
«Respecta totalment l’entorn»
Per la seva banda, el conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, ha destacat que amb aquesta actuació millorarà «la mobilitat interna dels veïns i veïnes de Sagàs i Santa Maria de Merlès» i es farà «una via més segura i fluida per als usuaris de la C-62 amb un projecte que, a més, respecta totalment l’entorn, que és un dels principals actius d’aquesta part del país».
Notícies relacionadesAquesta actuació, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, permetrà afavorir la seguretat i comoditat en la conducció. El projecte consisteix en la construcció d’una variant, de 2,8 quilòmetres de longitud, que discorrerà pel nord de la carretera actual.
La nova via tindrà una amplada de 10 metres –més ampla que l’actual, que en té 6 i no disposa de vorals–, estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’un metre i un separador de fluxos central d’un metre.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez