Infraestructures
La variant de Sagàs començarà a construir-se a la tardor i serà «estratègica» per a la Catalunya Central
Aragonès explica que connectarà el territori de manera més «ràpida i segura i que es minimitzarà l’impacte sobre l’entorn»
La Generalitat licitarà el mes vinent les obres de la variant de Sagàs, que culmina l’Eix del Lluçanès, la carretera C-62, que connecta les comarques d’Osona i el Berguedà i, per tant, l’Eix del Llobregat amb l’Eix Transversal.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dissabte des de Sagàs (el Berguedà), que les obres d’aquesta «infraestructura estratègica per la Catalunya Central» començaran a la tardor, s’allargaran quinze mesos i comptaran amb una inversió prevista de vuit milions d’euros.
Aragonès ha destacat que connectarà el territori de manera més «ràpida i segura i que es minimitzarà l’impacte sobre l’entorn». A més ha recordat que es tracta d’una infraestructura «llargament reivindicada» pels veïns.
El president de la Generalitat ha explicat que es tracta d’una carretera que «no només connecta els municipis del Lluçanès, d’Osona i el Berguedà, sinó que també connecta dues infraestructures de país: l’Eix del Llobregat i l’Eix Transversal».
A més ha detallat que la nova variant tindrà un impacte «inferior en el territori perquè allunya el trànsit de les masies i les granges» i que alhora «aportarà garanties de seguretat en la mobilitat».
Aragonès ha recordat que aquesta infraestructura ha sigut molt reivindicada pel territori i ha posat en valor «l’empoderament comunitari» d’aquest projecte, que mostra que «el Govern acompanya la ciutadania de tots els municipis de Catalunya: escoltant-la i buscant les solucions més adequades per a cada territori, fent que les coses passin».
«Respecta totalment l’entorn»
Per la seva banda, el conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, ha destacat que amb aquesta actuació millorarà «la mobilitat interna dels veïns i veïnes de Sagàs i Santa Maria de Merlès» i es farà «una via més segura i fluida per als usuaris de la C-62 amb un projecte que, a més, respecta totalment l’entorn, que és un dels principals actius d’aquesta part del país».
Notícies relacionadesAquesta actuació, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, permetrà afavorir la seguretat i comoditat en la conducció. El projecte consisteix en la construcció d’una variant, de 2,8 quilòmetres de longitud, que discorrerà pel nord de la carretera actual.
La nova via tindrà una amplada de 10 metres –més ampla que l’actual, que en té 6 i no disposa de vorals–, estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’un metre i un separador de fluxos central d’un metre.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»