Iniciativa sindical
Prop de 40.000 infermeres demanen per escrit a Escrivá accedir a la jubilació anticipada
Reclamen tenir accés a un coeficient reductor per a la seva jubilació, com tenen altres col·lectius professionals, com els policies

Prop de 40.000 infermers s’han dirigit per escrit, com a part d’una iniciativa del sindicat d’Infermeria Satse, al ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, per demanar-li poder accedir a la jubilació anticipada voluntària.
L’increment d’escrits dirigits al Govern és «continu i constant» des que Satse va iniciar la iniciativa, així que l’organització ha posat en valor la implicació d’un cada vegada més elevat nombre d’infermeres que «no volen mantenir-se impassibles» davant una situació que els «perjudica greument» a nivell personal i professional.
En concret, les infermeres que s’han afegit a la iniciativa de Satse han demanat al ministre de Seguretat Social que se’ls apliqui un coeficient reductor per a la seva jubilació, com ja s’ha fet per a altres col·lectius professionals (policies, miners, bombers, artistes, toreros...), en virtut de la Llei General de la Seguretat Social.
Professions «penoses o tòxiques»
Aquesta norma preveu que l’edat mínima exigida per tenir de dret a jubilació pugui ser rebaixada en aquelles activitats professionals que siguin de naturalesa «excepcionalment penosa, tòxica, perillosa o insalubra» i acusin elevats índexs de morbiditat i mortalitat, requisits que els professionals d’Infermeria compleixen «més que de sobres».
Un assumpte que està sent abordat també en les diferents jornades professionals que s’estan celebrat en diferents comunitats autònomes i que continuaran en els pròxims mesos. En totes es remarca que la naturalesa i complexitat de la tasca assistencial i de cures de les infermeres i infermers requereix sempre una perícia, habilitat i actitud d’alerta i vigilància permanent que lògicament es veuen afectades amb el pas dels anys.
«El clam infermer en demanda d’una alternativa justa, digna i molt merescuda a la seva actual situació, és cada vegada més gran, i estem convençuts que anirà a més, perquè és absolutament incomprensible que un professional amb 60 anys o més d’edat, i amb més de 40 de trajectòria professional, hagi de continuar enfrontant-se a tota mena de situacions davant les quals el seu estat físic, psicològic i emocional no és l’òptim per molt que el seu ànim i voluntat sigui la d’oferir la millor atenció i cures possibles», han recalcat des del sindicat.
Riscos biològics
Notícies relacionadesA més, han recordat que aquests professionals es veuen exposats de manera habitual a nombrosos riscos per a la seva salut, com són els biològics, físics, químics, ergonòmics o psicosocials, a més d’estar en contacte permanent amb el dolor, el patiment, la malaltia i, «amb massa freqüència», la mort.
«Un alt percentatge desenvolupa la seva tasca realitzant torns rotatoris, que inclouen el treball nocturn durant gran part de la seva vida laboral. Una lamentable realitat laboral que pateixen les 24 hores al dia, els 365 dies a l’any i que, lògicament, va minant el seu estat físic, psicològic i emocional i, fins i tot, comporta l’aparició primerenca de determinades malalties i problemes de salut, com constaten nombrosos estudis científics nacionals i internacionals,» ha conclòs Satse.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA
- Al Parlament ERC, els Comuns i la CUP demanen la compareixença de Parlon i Trapero per l’ús de gas pebre en la manifestació propalestina
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials
- ART Aquesta és l’obra de Picasso que ha desaparegut en un viatge de Madrid a Granada per ser exposada: valorada en 600.000 euros
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum