Balanç del 2022

Creixen un 4% les víctimes de trànsit, tot i que baixen les morts de motoristes

  • El 25% dels morts a bord d’un turisme o furgoneta el 2022 no portaven el cinturó de seguretat

Creixen un 4% les víctimes de trànsit, tot i que baixen les morts de motoristes

EFE/ J.M. García

1
Es llegeix en minuts
Patricia Martín
Patricia Martín

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

La tornada a la normalitat després de dos anys de restriccions a causa de la pandèmia ha deixat un augment de les víctimes en accidents de trànsit. En concret, l’any passat van morir a les carreteres espanyoles 1.145 persones, un 4% més que el 2019 (44 víctimes), que és l’any de referència previ a l’arribada de la covid. La bona notícia és que hi ha hagut menys ferits greus, un 10% de descens, i s’han reduït els morts a bord d’una moto, que és un dels col·lectius més vulnerables als accidents de trànsit.

El 2022 hi ha hagut un canvi de tendència, s’ha reduït un 5% el nombre de morts vulnerables i ha augmentat un 10% el nombre de morts que anaven en turisme. Així, han mort 422 usuaris vulnerables, 22 menys que el 2019 i el descens és «especialment significatiu» entre els motoristes, amb 251 víctimes mortals, 35 menys que abans de l’arribada de la pandèmia, segons ha destacat el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en la presentació del balanç provisional de sinistralitat viària del 2022.

No obstant, altres col·lectius vulnerables, com els vianants i els ciclistes, no deixen tan bones notícies. Han mort 126 vianants el 2022 davant els 118 del 2022 i hi ha hagut 44 usuaris de bicicleta morts, 4 més que el 2019.

Altres països

Notícies relacionades

«Toca continuar treballant per aturar les causes, reduir les morts i contribuir a conscienciar la ciutadania sobre el drama dels sinistres viaris i les seves doloroses conseqüències», ha assenyalat el ministre, que també ha destacat que el repunt de víctimes mortals s’està produint en sintonia en altres països europeus com ara Noruega, Irlanda i França.

Així mateix, el ministre ha remarcat el fet que el 25% de les persones mortes que viatjaven en turisme o furgoneta no portaven el cinturó de seguretat una cosa, segons la seva opinió, «inconcebible» després d’anys de campanyes de conscienciació i vigilància.