Consum
La millor llet del mercat costa menys de 80 cèntims: aquí podràs trobar-la

La llet és un d’aquests productes que mai hauria de faltar en una casa. És un producte molt complet per la seva barreja de proteïnes, greixos, minerals, vitamines i lactosa, per això l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha volgut analitzar la més consumida, la semidesnatada. Per a això ha estudiat la qualitat de 38 marques diferents que estan a la venda als supermercats. D’aquestes, la immensa majoria són de qualitat i preu molt competitiu, la diferència rau en el processat i la degustació. Per això, només set de les marques estudiades poden qualificar-se com a molt bones, mentre que d’altres presenten certs defectes que afecten la qualitat però no la seguretat per al consumidor.
Per a l’OCU la llet semidesnatada que s’emporta el gran premi és la de Mercadona, amb la firma Hacendado. Un producte de marca blanca que està qualificat com a «compra mestra» amb una puntuació de 78 sobre 100. Venuda a tots els establiments a un preu de 0,84 cèntims en la mida d’un bric d’1 litre.
Notícies relacionadesEstà fabricada per Naturleite, proveïdora de llet per a Hacendado, una empresa establerta a Lugo i que ha aconseguit produir la millor llet del mercat.
Darrere de la llet semidesnatada d’Hacendado en destaca una de les que més preu té de totes les estudiades. La llet d’El Buen Pastor, que es ven en supermercats com El Corte Inglés o Carrefour a un preu de 0,90 euros. Un esglaó per sota es troba Clesa Bienatur, disponible a Alcampo per un preu de 0,75 euros el litre. Tanquen els primers llocs Llet Nostra, feta per cooperatives catalanes i amb un 71 sobre 100 de puntuació, la basca Beyena, l’establerta a Aranda de Duero (Burgos) de Pascual i la d’Alipende, 70 sobre 100 totes elles
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys