Punt negre
El caos ferroviari de Montcada: una ciutat ferida pel tren
Montcada i Reixac té 14 quilòmetres de vies que travessen el nucli urbà i cinc estacions de les quals només una té ascensors i és accessible

Podria dir-se que la població de Montcada i Reixac és el gran pati del darrere de la mobilitat de Barcelona. La ciutat, on aquest dimecres van xocar dos trens i van provocar 155 ferits lleus, està travessada per 15 quilòmetres de via de tren, dels quals 14 tallen literalment el nucli urbà.
La gran prova de càrrec de l’eixam ferroviari i la desinversió és que Montcada compta amb cinc estacions de Rodalies de les quals només una està renovada i, per exemple, disposa d’ascensor.
Malgrat tot, la gran ferida que les vies del tren han deixat a la ciutat són les 176 persones que han mort en els dos passos a nivell durant els últims 40 anys. La pertinaç lluita veïnal finalment ha aconseguit una victòria que, tanmateix, ha trigat massa temps a arribar. Precisament aquest dilluns el Consell de Ministres ha aprovat una obra faraònica que costarà 621 milions d’euros i que finalment permetrà soterrar les vies.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos