Punt negre
El caos ferroviari de Montcada: una ciutat ferida pel tren
Montcada i Reixac té 14 quilòmetres de vies que travessen el nucli urbà i cinc estacions de les quals només una té ascensors i és accessible
Podria dir-se que la població de Montcada i Reixac és el gran pati del darrere de la mobilitat de Barcelona. La ciutat, on aquest dimecres van xocar dos trens i van provocar 155 ferits lleus, està travessada per 15 quilòmetres de via de tren, dels quals 14 tallen literalment el nucli urbà.
La gran prova de càrrec de l’eixam ferroviari i la desinversió és que Montcada compta amb cinc estacions de Rodalies de les quals només una està renovada i, per exemple, disposa d’ascensor.
Malgrat tot, la gran ferida que les vies del tren han deixat a la ciutat són les 176 persones que han mort en els dos passos a nivell durant els últims 40 anys. La pertinaç lluita veïnal finalment ha aconseguit una victòria que, tanmateix, ha trigat massa temps a arribar. Precisament aquest dilluns el Consell de Ministres ha aprovat una obra faraònica que costarà 621 milions d’euros i que finalment permetrà soterrar les vies.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
