Efectes de la crisi climàtica
Sequera a Catalunya: aquestes són les restriccions que hi haurà en 515 municipis

La conca del Ter-Llobregat i el pantà Darnius-Boadella entraran aquest dimarts en estat d’alerta per sequera. Això suposarà que en 515 municipis de 26 comarques catalanes hi haurà restriccions en el consum d’aigua, tot i que cap afectarà el consum domèstic o de boca. Fins ara, els municipis amb restriccions eren 301. ¿Quines són aquestes restriccions? Les anomenarem a continuació.
Hi ha un primer paquet centrat en el consum d’aigua en la indústria, l’agricultura, la ramaderia i els usos recreatius, per exemple els camps de golf.
Les restriccions són les següents:
Reducció del 25% en el consum d’aigua per a reg agrícola
Reducció del 10% per a usos ramaders
Reducció del 5% per a usos industrials
Reducció del 30% en usos recreatius que impliquin reg i del 5% en altres usos recreatius.
El paquet d’usos domèstics, imposa certes limitacions, tot i que no afecten aspectes bàsics quotidians com el consum d’aigua per dutxar-se o cuinar. En aquest àmbit, les restriccions són les següents:
Es restringeix el reg de jardins i zones verdes.
Es restringeix l’ompliment de piscines o el rentat de cotxes particulars.
Es prohibeix omplir fonts ornamentals.
Els particulars no poden netejar el carrer amb aigua de xarxa.
En el consum global per proveïment es fixa un màxim de 250 litres diaris per persona.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni