Efectes de la crisi climàtica
Sequera a Catalunya: aquestes són les restriccions que hi haurà en 515 municipis
La conca del Ter-Llobregat i el pantà Darnius-Boadella entraran aquest dimarts en estat d’alerta per sequera. Això suposarà que en 515 municipis de 26 comarques catalanes hi haurà restriccions en el consum d’aigua, tot i que cap afectarà el consum domèstic o de boca. Fins ara, els municipis amb restriccions eren 301. ¿Quines són aquestes restriccions? Les anomenarem a continuació.
Hi ha un primer paquet centrat en el consum d’aigua en la indústria, l’agricultura, la ramaderia i els usos recreatius, per exemple els camps de golf.
Les restriccions són les següents:
Reducció del 25% en el consum d’aigua per a reg agrícola
Reducció del 10% per a usos ramaders
Reducció del 5% per a usos industrials
Reducció del 30% en usos recreatius que impliquin reg i del 5% en altres usos recreatius.
El paquet d’usos domèstics, imposa certes limitacions, tot i que no afecten aspectes bàsics quotidians com el consum d’aigua per dutxar-se o cuinar. En aquest àmbit, les restriccions són les següents:
Es restringeix el reg de jardins i zones verdes.
Es restringeix l’ompliment de piscines o el rentat de cotxes particulars.
Es prohibeix omplir fonts ornamentals.
Els particulars no poden netejar el carrer amb aigua de xarxa.
En el consum global per proveïment es fixa un màxim de 250 litres diaris per persona.
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La família del Barça campió
- Operatiu d’evacuació El Govern preveu la sortida del creuer amb hantavirus de les Canàries aquest dilluns a les 19.00 hores «o fins i tot abans»
- Tribunals La fiscalia demana cinc anys de presó per a una infermera de Sevilla per consultar 80 vegades l’historial clínic de l’exdona del seu marit
- Salut Confirmat per la Fundació Espanyola del Cor: hi ha aliments el consum dels quals cal limitar perquè poden repercutir negativament en la salut cardiovascular
- Un nou robatori Els creadors de ‘La casa de papel’ i ‘Berlín’, sobre el nou ‘spin-off’: «Hi ha més històries per explicar»
