Tràfic de persones
La llei de tràfic, que preveu presó per als puters i protegeix les víctimes, arriba dimarts al Consell de Ministres
La nou norma també ofereix drets com el permís de residència o l’ingrés mínim vital per a les víctimes

La llei contra contra el tràfic i explotació –que segons els últims esborranys preveu penes de presó per a puters i proxenetes, i brinda drets com el permís de residència o l’ingrés mínim vital– s’aprovarà dimarts vinent al Consell de Ministresses i Ministres.
Els Ministeris de Justícia i Igualtat, que han arribat a tenir dos esborranys diferents d’aquesta mateixa llei, ja tenen tancat pràcticament un text únic.
Segons fonts del Ministeri d’Igualtat, només falta arribar a un acord per establir «a partir de quin moment les dones en situació irregular poden tenir permís de residència i treball». Per a aquest ministeri, aquest «punt és fonamental» per a totes les víctimes en situació administrativa irregular, ja que un dels elements fonamentals per tenir accés a una nova vida és «estar regularitzada i amb la possibilitat d’aconseguir una feina».
Quatre anys de presó
A més dels drets previstos per a les víctimes d’explotació sexual, segons els últims esborranys, es proposa penes de presó de fins a quatre anys per a aquelles persones que paguin per tenir sexe amb una víctima de tràfic obligada a prostituir-se. En quedaran exempts si ha sigut una cosa ocasional i si denuncien la situació davant les autoritats. El projecte castiga també amb condemnes de fins a quatre anys de presó per als que facin negoci amb la prostitució.
D’aquesta manera, el PSOE avança en el seu objectiu d’abolir la prostitució i Unides Podem veurà reflectits en la norma els drets socials que reclamava per a les víctimes.
Fonts d’Igualtat han remarcat que ultimen els detalls perquè la llei contra el tràfic compti en la seva totalitat amb perspectiva de gènere. Això significa que la norma reflectirà en les mesures que proposa que la gran majoria de víctimes de tràfic en totes les seves finalitats, especialment d’explotació sexual, són dones i nenes.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents