‘Bullying’
Els psicòlegs no veuen «capacitat de mentir» en el nen amb Asperger víctima d’una presumpta violació
La família reclama 85.000 euros al centre per no haver aplicat els protocols antiassetjament
L’escola manté que sí que es van activar i afirma no tenir coneixement que es cometessin les agressions denunciades
Els informes psicològics sobre el menor amb Asperger que va denunciar haver patit assetjament escolar i agressions sexuals per part de quatre companys de l’escola Verge del Roser de Vallirana constaten que «no té capacitat de mentir ni de fabular». Els estudis s’han presentat avui al Jutjat de Menors número 6 de Barcelona, que ha prosseguit aquest dimecres amb el judici contra quatre joves acusats d’haver exercit ‘bullying’ i haver agredit sexualment, quan tenien entre 14 i 15 anys, un company que tenia llavors 13 anys.
La Fiscalia demanarà inicialment tres anys d’internament per als quatre acusats, mentre que l’acusació particular exercida per la família de la víctima sol·licitarà quatre anys. En concret, l’acusació particular atribueix als acusats delictes contra la integritat moral, agressió sexual i de violació a un menor de 16 anys, mentre que la Fiscalia no aprecia la concurrència de la violació, però sí d’agressió sexual i contra la integritat moral.
A porta tancada
L’acusació particular també reclama una sanció de 85.000 euros a l’escola com a responsable civil, al considerar que no va aplicar els protocols contra l’assetjament escolar.
En la sessió d’avui, que se celebra a porta tancada ja que els acusats eren menors en el moment dels fets, han comparegut sis testimonis proposats per l’escola, entre personal docent i tècnics d’Inspecció de la Generalitat, segons han explicat a l’agència Efe fonts judicials.
També s’ha practicat part de la prova pericial, en concret, els informes psicològics realitzats a la víctima, demanats en el seu moment per la Fiscalia i l’acusació particular.
Testimoni vital
Per la seva banda, els pèrits psicològics s’han ratificat en el seu informe inicial, en el qual es constata que la víctima, atès el seu trastorn, no té capacitat de mentir ni de fabular. Aquest extrem és particularment important per al cas, ja que la paraula del denunciant és la prova incriminatòria principal i que els acusats desmenteixen els fets i l’acusen de mentir. El menor va comunicar els presumptes fets a la família gairebé 10 dies després i, per tant, no es van poder obtenir evidències.
Els testimonis presentats per l’escola han insistit que es van activar i es van complir els protocols contra l’assetjament, i diuen no tenir coneixement que es cometessin en l’esmentat institut les agressions sexuals que es denuncien.
Notícies relacionadesDemà, últim dia d’aquest judici que va arrencar ahir, prosseguirà amb la pericial dels forenses, que ha de determinar si el menor pateix seqüeles, i que també va ser sol·licitada tant per la Fiscalia de Menors com per l’acusació particular.
A més, es presentarà una pericial proposta per la família de la víctima, amb què es pretén demostrar que l’esmentat institut no va seguir els protocols antiassetjament, en contra del criteri de l’escola de Vallirana. El judici acabarà amb les conclusions finals de les parts.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
