MASCLISME AL COL·LEGI MAJOR
Arrest domiciliari o multes: la llei del només sí és sí castiga conductes com la de l’Elías Ahuja
La llei va entrar en vigor dies després que es produïssin els càntics masclistes
La llei del només sí és sí castiga conductes com els càntics masclistes proferits des del col·legi major Elías Ahuja amb arrest domiciliari, treballs en benefici de la comunitat o multes. La norma, que va entrar en vigor dies després dels fets i, per tant, no es podrà aplicar en aquesta ocasió, inclou retret penal per a tota aquella persona que «es dirigeixi a una altra amb expressions, comportaments o proposicions de caràcter sexual que creïn a la víctima una situació objectivament humiliant, hostil o intimidatòria».
La delegada del Govern contra la Violència de Gènere, Victoria Rosell, ha explicat aquest dilluns que els càntics masclistes constitueixen «un cas de terror sexual» que en la nova llei, en vigor des de divendres passat, es considera un delicte lleu que estaria penat amb arrest domiciliari o treballs en benefici de la comunitat de 5 a 30 dies o multes adaptades a la situació econòmica del denunciat.
Perquè aquest tipus de fets siguin castigats, el text legal precisa que la persona afectada ha de denunciar els fets.
«L’ocorregut als col·legis majors universitaris ho considerem un cas de terror sexual que «pretén disciplinar les dones no només individualment, sinó col·lectivament».
En cas d’haver estat en vigor la llei de garantia integral de la llibertat sexual i amb la denúncia d’alguna afectada, hauria sigut possible la «seva persecució» penal, si bé es tractaria d’un delicte lleu amb penes lleus.
Rosell ha incidit en el fet que «més important» que la sanció penal és l’obligació d’educació per a la igualtat en tots els nivells educatius, inclòs l’universitari.
«L’ocorregut als col·legis majors universitaris ho considerem un cas de terror sexual que «pretén disciplinar les dones no només individualment, sinó col·lectivament».
Notícies relacionadesEn cas d’haver estat en vigor la llei de garantia integral de la llibertat sexual i amb la denúncia d’alguna afectada, hauria sigut possible la «seva persecució» penal, si bé es tractaria d’un delicte lleu amb penes lleus.
Rosell ha incidit en el fet que «més important» que la sanció penal és l’obligació d’educació per a la igualtat en tots els nivells educatius, inclòs l’universitari.
- La caixa de ressonància Willie Colón i l’eco que ressona en Bad Bunny
- Anava armat El Servei Secret dels EUA mata un home que intentava entrar a la mansió Mar-a-Lago de Trump
- Guerra a Ucraïna Les tàctiques de Putin voregen el sadisme en la guerra d’Ucraïna
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
