Meteorologia
Nova DANA a Espanya: on afectarà
Procedent del nord de l’Àfrica, aquesta DANA es prolongarà a principis de la setmana que comença
El cel poc ennuvolat predominarà a la Península i les illes aquest dilluns en què algunes zones d’Andalusia i Castella-la Manxa estaran en risc (groc) per tempestes que provocarà una DANA, segons el pronòstic de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Procedent del nord de l’Àfrica, aquesta DANA es prolongarà a principis de la setmana que comença. Ara bé, la pujada de les temperatures no es veuran afectades a causa d’això.
Rubén del Campo, portaveu de l’Aemet, explica que els dies seran càlids tot i que el desplaçament de la DANA en direcció cap a la Península provocarà incertesa, i ocasinarà alguns xàfecs tempestuosos en punts d’Andalusia Oriental, Regió de Múrcia, sud del País Valencià, est de Castella-la Manxa i sud de l’Aragó.
La dorsal se impondrá en los próximos días, pero será "atacada" por una DANA ➰ que avanzará por el sur-entorno del Estrecho.
— Meteored | tiempo.com (@MeteoredES) 30 de septiembre de 2022
De cumplirse este escenario, las tormentas ⚡ podrían ser intensas la semana que viene, sobre todo en el sureste. pic.twitter.com/7NBaD1VFQb
En concret, Granada i Jaén, a Andalusia, i Albacete, a Castella-la Manxa, tindran alertes per tempestes, amb cel d’intervals ennuvolats, principalment d’evolució diürna, que s’estendran pel sud-est peninsular.
No obstant, en general el cel serà poc ennuvolat, amb alguns intervals de núvols alts a la resta de la Península i les Balears, i intervals ennuvolats al nord de les illes de més relleu a les Canàries. A més, hi ha probabilitat d’alguns bancs de boira matinals a Galícia i Astúries.
Notícies relacionadesLes temperatures diürnes ascendiran al quadrant nord-oest i extrem sud-est peninsular, a Cadis, Màlaga i les Canàries; descendiran a Huelva i a l’interior del quadrant sud-est, i presentaran pocs canvis en la resta. Així mateix, les nocturnes augmentaran a la Península, de manera més acusada al quadrant sud-est.
Aquest dilluns s’espera a més vent de component est al litoral nord de Galícia, el Cantàbric, l’Estret i litorals del sud-est peninsular; del nord a l’Empordà i Menorca, i del nord-est a les Canàries, mentre serà fluix de direcció variable a la resta del país.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona.
