Sense toxicitat
Una fuga de nafta a una empresa d’hidrocarburs de Tarragona provoca pudors fins a Barcelona
150 persones han trucat al 112 per l’episodi de pudors, però no hi ha hagut persones ferides

Una fuga a l’empresa ASESA (Asfaltos Españoles SA) a Tarragona dedicada als hidrocarburs ha provocat un episodi de pudors que s’han arribat a sentir fins al Maresme (Barcelona), segons ha informat Protecció Civil.
La incidència s’ha registrat al voltant de les quatre de la matinada d’aquest dilluns, quan s’ha produït una fuita d’entre 100 i 300 metres cúbics de nafta, un producte semblant a la gasolina, però no tòxic, segons l’empresa i Protecció Civil.
L’incident no s’ha fet públic fins aquest dilluns al migdia, quan veïns de Tarragona han començat a trucar al 112 alertats per un episodi de pudors, que s’han estès fins al Baix Llobregat i el Maresme, segons Protecció Civil, i que podrien durar fins dimarts.
Protocols activats
Protecció Civil ha activat la prealerta del Plaseqta. També s’han activat els serveis d’emergències i els protocols interns de la mateixa empresa, que han pogut controlar la situació i ha quedat completament recollida dins del recinte de l’empresa sense cap afectació a l’exterior.
Des de #ProteccioCivil s'ha contactat amb els municipis i les policies locals dels municipis que es poden veure afectats per les olors
— Protecció civil (@emergenciescat) 26 de septiembre de 2022
També s'ha avisat a Seguretat Industrial i Qualitat Ambiental @accioclimatica
No hi ha hagut persones ferides. Tot i així, 150 persones han trucat al 112 per l’episodi de pudors, que s’hauria iniciat quan han començat les tasques de transvasament del producte escapat a un altre dipòsit de la mateixa companyia. Aquest procés s’allargarà encara durant «unes hores».
Notícies relacionadesSegons les primeres informacions, la fuita s’ha produït en una de les canonades d’hidrocarburs que té ASESA.
Així doncs, en l’actuació han col·laborat els Bombers de la Generalitat i els Bombers del Parc Químic. Arran d’això s’ha alertat els departaments de Qualitat Ambiental i de Seguretat Industrial de la Generalitat.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- El conflicte del Pròxim Orient Israel ja controla les portes de Ciutat de Gaza per executar el pla d’invasió
- Estats Units Trump encrueleix la seva croada cultural, ara contra els museus
- Colòmbia El Tribunal Suprem de Bogotà allibera l’expresident Álvaro Uribe
- Tensió a Sud-amèrica El desplegament militar dels EUA a prop de Veneçuela tensa la relació bilateral
- Netanyahu dona llum verda a un pla per fer inviable un estat palestí