A la costa israeliana
VÍDEO | ¿Per què es va enfonsar aquest barco fa 1.200 anys?
Una tempesta inesperada o un capità amb poca experiència podrien ser les raons per les quals es va enfonsar aquest barco fa més de 1.200 anys. Però el fet és que els investigadors desconeixen l’origen del naufragi d’aquest barco submergit a les aigües poc profundes de la costa israeliana de Maagan Michael.
El descobriment és excepcional, amb 20 metres de llarg i 5 metres d’ample, és el naufragi més gran descobert per l’equip que ha protagonitzat la troballa.
Però la mida no és l’únic que el fa únic. «També per la seva datació, està datada entre els segles VII i VIII, que és el canvi entre el domini bizantí i islàmic a la zona», explica la directora de l’excavació nàutica.
El més mínim detall
Notícies relacionadesL’equip s’ocupa ara d’examinar acuradament la troballa. Qualsevol detall pot tenir una gran rellevància històrica. «Has d’estar molt atent perquè algunes de les restes, com ossos de peix, ossos de rata o pinyols d’oliva, són tan petites que podrien perdre’s en una fracció de segon».
La costa israeliana està farcida de barcos que es van enfonsar fa mil·lennis. I per la poca profunditat de les aigües, els naufragis són molt més fàcils d’estudiar comparat amb altres parts del món, aspecte que fa que sigui un lloc ideal per descobrir la història en les immensitats de l’oceà.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»