Desastre ecològic

La Policia de Gibraltar acusa el capità del vaixell accidentat de set infraccions diferents

Va desobeir les instruccions de l’Autoritat Portuària del Penyal d’aturar-se i va seguir la marxa assegurant que no tenia cap desperfecte, segons les autoritats del Penyal

La Policia de Gibraltar acusa el capità del vaixell accidentat de set infraccions diferents
1
Es llegeix en minuts

Les autoritats gibraltarenyes han acusat formalment el capità del vaixell ‘OS 35’, que el passat 29 d’agost va col·lidir amb un altre vaixell i està encallat a les aigües que envolten el Penyal, de set infraccions, entre les quals, la de no prendre les mesures adequades per evitar el xoc.

En una nota de premsa, la Policia de Gibraltar informa que «després d’una exhaustiva investigació portada a terme per la Policia Reial de Gibraltar a instàncies de l’Autoritat Portuària de Gibraltar», ha formalitzat acusacions contra el capità del vaixell a motor ‘OS 35’, A.K., de nacionalitat siriana i 53 anys, d’infraccions a lleis i reglaments de la marina mercant.

Entre aquestes dues conductes que posen «en perill vaixells, estructures o persones» i produeixen «risc de col·lisió», contràries a la llei de la marina mercant i del Reglament de la marina mercant de Gibraltar (Senyals de socors i prevenció d’abordatges al mar).

També l’acusa de «no prendre les mesures adequades per evitar la col·lisió», amb base al Reglament de la marina mercant de Gibraltar sobre senyals de socors i prevenció d’abordatges al mar.

L’acusa de fer malbé «un lloc de reproducció d’una espècie animal europea protegida», contra la llei de protecció de la natura, i de provocar danys a monuments o edificis catalogats, en concret a la Cova de Gorham, contra la llei de patrimoni i antiguitats.

Dies després del sinistre, el capità del vaixell va ser detingut per la Policia gibraltarenya i posat en llibertat sota fiança posteriorment.

Notícies relacionades

En declaracions a la premsa, el ministre principal de Gibraltar, Fabian Picardo va explicar que, després del xoc, el capità del barco, va desobeir les instruccions de l’Autoritat Portuària del Penyal d’aturar-se i va seguir la marxa assegurant que no tenia cap desperfecte.

Una vegada a l’estret de Gibraltar, va reconèixer que l’entrada d’aigua al vaixell era de tal magnitud que hi havia risc d’enfonsament, per la qual cosa el vaixell va ser finalment dirigit a un punt on el barco es manté encallat des d’aleshores.