Infraccions
Mil euros de multa als set taxistes d’Eivissa que van rebutjar un viatge a l’hospital
L’Ajuntament investiga ara dos casos en els quals l’usuari va haver d’esperar una hora a què el recollís un taxi adaptat per a persones amb discapacitat la setmana passada
L’Ajuntament d’Eivissa ha imposat una sanció de 1.000 euros als set taxistes que van rebutjar cobrir els viatges de dos pacients oncològics a l’hospital Can Misses. Es tracta de la mínima quantia amb què es penalitzen les infraccions molt greus, que poden arribar fins als 6.000 euros de sanció.
El segon tinent d’alcalde d’Eivissa, Aitor Morrás, justifica que els serveis tècnics han considerat que s’ha d’imposar la mínima quantia en el fet que és «la primera vegada» que els taxistes cometen aquesta infracció i, per tant, «no hi ha reincidència».
Després de detectar al juliol una denúncia a les xarxes socials sobre els problemes d’un pacient oncològic, que havia reservat amb temps un taxi, per arribar a l’hospital, l’Ajuntament va demanar un informe a la Federació Insular del Taxi de l’Illa d’Eivissa (Fitie) sobre el succeït i per identificar els taxis que es van negar a cobrir aquest servei essencial. El mateix Consistori, com que té accés a la plataforma del GPS de la Fitie, també va poder comprovar els temps d’espera i els taxis del municipi que van rebutjar la carrera.
Quan un taxista rep un servei per GPS pot rebutjar-lo directament o bé, si no contesta en uns minuts, el sistema l’assigna al següent que està més pròxim. En aquest cas, fins a cinc taxistes de Vila van rebutjar o es van fer el desentès a aquest servei, però pels temps en blanc registrats entre aquests, se suposa que també es van negar a cobrir el servei taxistes d’altres municipis, segons Morrás. La Fitie només entrega a l’Ajuntament la llista dels taxistes del seu municipi que van refusar el servei.
Posteriorment, a l’agost es va repetir el mateix episodi amb un altre pacient oncològic que va haver de trucar fins a tres vegades al servei de Ràdio Taxi per aconseguir un taxi. S’ha sancionat dos taxistes amb mil euros cada un.
D’altra banda, l’Ajuntament preveu obrir un expedient de sanció després de constatar que en els últims dies dues persones que havien sol·licitat un taxi adaptat per a clients amb discapacitat van haver d’esperar una hora. El primer cas es va produir a la parada del port i, mentre l’usuari esperava, els taxistes anaven demanant a través de la ràdio interna (cello) que es presentés a la parada un taxi adaptat. Finalment, el servei el va haver de cobrir un taxi convencional.
Segona trucada no atesa
Dissabte va passar el mateix. Un client que havia demanat un taxi adaptat des d’un hotel, va haver d’esperar almenys 50 minuts. Morrás afirma que avui demanarà un informe a la Fitie per aclarir el succeït i instruir, si correspon, un expedient de sanció.
Notícies relacionadesMorrás critica que hi hagi taxistes que rebutgin serveis perquè no els interessa cobrir-los, però destaca que és «més sagnant encara que ho facin taxis adaptats».
A més de Vila, l’Ajuntament de Sant Josep també ha obert aquest estiu dos expedients d’infracció a taxistes del seu municipi. En un cas per afectar la imatge del col·lectiu per una mala actuació, tot i que el Consistori no va donar més detalls, i per un enfrontament entre dos taxistes. Aquest assumpte s’ha judicialitzat. A part, hi ha uns nou casos d’irregularitats més comeses per taxistes d’altres municipis que s’han traslladat al Consell. La resta d’ajuntaments no ha obert cap expedient als seus taxistes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pioneres: dones que obren camí (III Edició) La segona revolució feminista comença per mesurar, anomenar i acompanyar
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Novetat El truc per viatjar barat aquest estiu: l’eina de Google que t’avisa per correu si un hotel baixa de preu
- The World’s 100 Best Clubs Tretze discoteques de Barcelona estan nominades entre les millors del món del 2026: la llista completa de Catalunya
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
