Les carreteres de Catalunya
La Generalitat preveu destinar fins a 15 milions en la demolició de peatges en la C-32 Nord i la C-33
Les estructures troncals ja s’han eliminat, de manera que es pot circular sense obstacles per aquestes vies, tot i que queden cabines fora del traçat i a les sortides

El Govern català preveu que la inversió total per a la demolició definitiva dels peatges en la C-32 Nord i en la C-33 se situï entre els 12 i els 15 milions d’euros.
L’1 de setembre de l’any passat aquestes dues vies van deixar de ser de peatge i la seva conservació està, des d’aleshores, a càrrec de la Generalitat, que n’és la titular. La concessió també va finalitzar fa un any a l’AP-2 i a l’AP-7,si bé en aquests casos la titularitat correspon a l’Executiu espanyol.
Fonts del Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori han calculat que el cost total de demolir els peatges en aquestes dues vies, per a la qual cosa ja s’han invertit 4,8 milions d’euros, oscil·larà entre els 12 i els 15 milions.
El cost l’assumirà la Generalitat, ja que en el contracte original no consta que hagués de ser l’empresa concessionària qui s’encarregués de la demolició, igual que amb les dues vies de titularitat del Govern que ja no tenen peatges.
Les estructures troncals dels peatges ja s’han eliminat en els dos casos, de manera que s’hi pot circular sense obstacles, però queden cabines fora del traçat i a les sortides.
El contracte que va adjudicar el Govern per via d’emergència per a la conservació de les vies, per import de 8,4 milions, va incorporar una primera inversió de 4,8 milions per eliminar els peatges a la part central de les vies. L’emergència va ser obligada perquè la licitació inicial, publicada al maig, va ser impugnada, tot i que finalment resolta en favor de la Generalitat, expliquen des del departament.
Així, a finals d’any s’ha d’acabar el projecte de demolició i l’adjudicació hauria de tenir lloc a principis del 2023. Si es compleixen els terminis previstos, durant el 2023 s’eliminaran les estructures de peatges que encara queden en la C-32 Nord i en la C-33.
Notícies relacionadesD’altra banda, el Govern adjudicarà durant el primer trimestre del 2023, segons estimacions de l’Executiu català, el manteniment d’aquestes dues vies: calcula que rondarà els 6 milions anuals i que requerirà una inversió extraordinària de 15 milions d’euros cada cinc anys.
D’altra banda, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana no ha concretat el cost de la demolició dels peatges a l’AP-2 i a l’AP-7. Aquesta actuació s’inclou, a diferència del que ha fet la Generalitat, en els contractes de conservació de les vies: un total de 92 milions durant 2 anys amb opció a una pròrroga de 3 anys més.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Tribunals L’advocat de Begoña Gómez demana al jutge que ajorni la seva declaració
- Crisi migratòria El Govern imposarà la llei a les regions del PP contràries al repartiment de menors
- Els comptes catalans ERC i Comuns amenacen amb retardar la negociació dels pressupostos d’Illa
- Canàries activa el trasllat de migrants a la Península
- Resposta Recursos de Madrid, Andalusia i Múrcia