Fenòmens meteorològics
¿Què és una tempesta seca?
Una tempesta seca amenaça l’incendi de la Terra Alta
Onada de calor: primer incendi a Catalunya i temperatures que superen els 40ºC, última hora en DIRECTE

Les tempestes seques són un fenòmen meteorològic cada vegada més freqüent, que es caracteritza per ratxes de vent molt fort que tenen una curta durada, però que poden arribar a ser molt nocives i que actuen acompanyades de tempestes, que, tot i que poden arribar a descarregar pluja, aquesta no arriba ni a caure a terra perquè s’evapora abans.
De fet, el que s’espera aquesta tarda són tempestes seques i ratxes molt fortes de vent.
Notícies relacionadesL’alerta groga per aquest fenomen s’activa a les cinc de la tarda i s’acaba a les deu del vespre. Segons l’Aemet, les tempestes d’aquesta tarda «s’espera que vagin acompanyades d’abundant aparell elèctric i ratxes molt fortes de vent».
Aquest tipus d’esdeveniment climàtic amb prou feines deixa pluja i es desenvolupa en un «ambient molt sec», amb una capa humida en nivells mitjans i inestabilitat als alts. Provoca «ratxes molt fortes de vent de curta durada», segons especifica l’Aemet.
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Nou cicle republicà ERC canvia la seva imatge: renuncia al groc del procés i es passa al taronja i al beix
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- L’activista ultra Charlie Kirk mor d’un tret en una universitat de Utah
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Conciliació Nous permisos parentals a Espanya: Com demanar-lo, des de quan i a qui beneficia
- FUTBOL El CTA reconeix que el gol de Ferran al Mallorca-Barça hauria hagut de ser anul·lat
- Seguretat ciutadana Martorell instal·larà 145 noves càmeres de videovigilància per «ampliar el sistema de seguretat ciutadana actual»
- Guerra a Gaza L’Eurocambra dona suport a trencar relacions amb Israel però evita parlar de «genocidi» a Gaza