Els Mossos ja tenen 14 denúncies per punxades en discoteques
En 13 dels 14 casos les víctimes són dones joves

Els Mossos d’Esquadra ja tenen 14 denúncies per punxades en locals d’oci nocturn a Catalunya, segons ha pogut saber aquest diari. L’última és la d’una noia que va patir l’atac a la discoteca Arena de Barcelona durant la matinada de dimarts a dimecres. De les 14 agressions denunciades que en el dia d’avui té la policia catalana 13 són a dones –una de les quals, és en grau de temptativa, ja que la noia va caçar l’atacant abans que li injectés res– i una a un home. Un dels elements de pes amb què s’està investigant aquesta pràctica és la descripció que va fer la víctima de l’atacant, a més d’estar recopilant gravacions de les càmeres dels locals. En cap dels casos, segons expliquen fonts dels Mossos, la punxada va precedir un acte d’agressió sexual o furt.
Totes les víctimes són joves i les agressions succeeixen en ambients de festa. Segons ha sabut aquest diari, el primer cas del qual tenen constància els Mossos és de la nit del 10 de juliol a Lloret de Mar. Entre aquesta localitat i la veïna Blanes es concentren 11 dels 14 casos. Els tres restants han passat a Barcelona.
Pels casos coneguts fins ara totes les víctimes relaten atordiment, entre altres símptomes, i en diferents intensitats. Les mostres de totes s’estan analitzant sense que hi hagi encara conclusions. Tan sols es tenen els resultats d’una i no s’hi va poder trobar res per, apunta la policia catalana, el temps que va passar entre la injecció i l’anàlisi. Per això, insisteixen, és clau la rapidesa d’actuació en aquests casos. El que sí que tenen clar els investigadors és que alguna substància, desconeguda fins ara, és injectada a les víctimes.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Sánchez i Illa es reuneixen a la Moncloa en plena crisi per la corrupció del PSOE
- Un metge de Girona condemnat per abusos sexuals canvia de nom i vol tornar a exercir
- Educació El Govern s’excusa per enviar els vals escolars a més de 600.000 famílies amb quatre faltes d’ortografia
- Creences centenàries Rituals místics de la nit de Sant Joan per fer a casa
- LA RESSACA DE LA GRAN APAGADA El xoc de Red Eléctrica i les elèctriques pels informes sobre l’apagada impulsa una llarga batalla als tribunals