Incendis
L’aire de Castella i Lleó, contaminat pels incendis: a casa amb les finestres tancades
La Junta de Castella i Lleó recomana que es limitin al màxim les activitats a l’aire lliure
Les províncies d’Àvila, Lleó, Palència, Salamanca, Valladolid i Zamora estan patint avui episodis importants de contaminació per partícules provinents dels incendis forestals que afecten Castella i Lleó i les comunitats limítrofes.
Davant aquestes circumstàncies la Conselleria de Medi Ambient, Vivenda i Ordenació del Territori de la Junta de Castella i Lleó recomana a totes les persones i especialment les que tinguin problemes respiratoris, que limitin al màxim les activitats a l’aire lliure i així com el desenvolupament d’activitats físiques que impliquin l’increment de la freqüència respiratòria.
Igualment es recomana que les activitats dels campaments, escoles, clubs esportius, etc. no es desenvolupin a l’aire lliure.
D’altra banda, es recomana també en la mesura del possible que les finestres dels edificis es mantinguin tancades, així com els sistemes de ventilació interior forçats.
❗ El oeste de Castilla y León sufre contaminación por partículas debido a los incendios forestales
— Junta de Castilla y León (@jcyl) 20 de julio de 2022
Se recomienda limitar al máximo las actividades al aire librehttps://t.co/WDjV4Nq41P pic.twitter.com/ey9r0a78vz
Des de la Conselleria de Medi Ambient, Vivenda i Ordenació del Territori es farà un seguiment d’aquest episodi i les dades de qualitat de l’aire de la Comunitat poden ser consultades a temps real a: Dades de la Xarxa de Control de la Qualitat de l’Aire - Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Índex Europeu de Qualitat de l’Aire. Per a la interpretació de les dades en temps real, els valors de referència, com a mitjanes diàries, serien els següents:
Partícules de mida inferior a 2,5 micres (PM2,5)
1r Bona 0-10 μg/m3
2n Raonablement bona 11-20 μg/m3
3r Regular 21-25 μg/m3
4t Desfavorable 26-50 μg/m3
5è Molt desfavorable 51-75 μg/m3
6è Extremament desfavorable 76-800 μg/m3
Partícules de mida inferior a 10 micres (PM10)
1r Bona 0-20 μg/m3
2n Raonablement bona 21-40 μg/m3
3r Regular 41-50 μg/m3
4t Desfavorable 51-100 μg/m3
Notícies relacionades5è Molt desfavorable 101-150 μg/m3
6è Extremament desfavorable 151-1200 μg/m3
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
