Prevenció
Catalunya rebrà 1.600 vacunes de la verola del mico per a grups de risc
Totes les claus de la verola del mico

Catalunya rebrà 1.600 vacunes contra la verola del mico, el 30% del total de les que té Espanya, que es destinaran a col·lectius que practiquen activitats sexuals considerades de risc i que prenen la PrEP (profilaxi preexposició) per evitar el contagi del VIH.
La Comissió de Salut Pública va acordar aquest dimarts passat vacunar contra la verola del mico de manera preventiva les persones que tinguin pràctiques sexuals de risc –és una via freqüent de contagi– i als contactes estrets amb perill i complicacions de malaltia greu.
La vacuna que s’administra és Imvanex, comercialitzada per Bavarian Nordic i de la qual Espanya ha rebut de moment les primeres 5.300 unitats a través de l’HERA, l’Autoritat Europea de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries, a més de 200 més que va adquirir amb un tercer estat i que ja s’estan punxant a demanda de les comunitats.
El 30% de les d’Espanya
En declaracions a la premsa després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital del Mar, el conseller de Salut de la Generalitat, Josep Maria Argimon, ha explicat que Catalunya ha sol·licitat 1.600 vacunes, que és el 30% del total d’Espanya.
«Els grups que la rebran són els que prenen PrEP, i Catalunya és, amb diferència, la que més persones té», ha indicat.
Els medicaments PrEP (profilaxi preexposició) redueixen les probabilitats de contraure el VIH i els prenen sobretot homes que fan pràctiques sexuals amb altres homes o en grup considerades de risc per al contagi de malalties infeccioses.
El conseller ha afegit que en els pròxims dies el Departament de Salut té previst reunir-se amb les diferents entitats de prevenció d’infecció del VIH i altres malalties per «polir els criteris» d’administració d’aquestes vacunes.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió