Suplantació d’identitat
Avís d’estafa a clients de Movistar
Detectats SMS que suplanten la companyia per enganyar-te amb un fals reembors
Nombrosos usuaris estan rebent SMS falsos (‘smishing’) que suplanten el servei de telefonia Movistar. El seu objectiu és enganyar l’usuari perquè accedeixi a un enllaç que el redirigirà a una pàgina fraudulenta d’aspecte similar a la llegítima. En aquesta, la víctima podrà reclamar un suposat reembors de 96,50€ de la seva factura. N’alerta l’Oficina de Seguretat de l’Internauta. A Catalunya, també se n’han fet ressò els Mossos.
El lloc web intenta suplantar Movistar i és molt similar a la pàgina legítima de la companyia. La manera de comprovar-ho és revisant la URL de la web, que no es tracta del domini legítim, sinó d’un que intenta simular el real utilitzant el nom de l’empresa a l’URL.
La web fraudulenta té per objectiu convèncer l’usuari per introduir les seves dades personals i bancàries a la pàgina, a fi de fer-ne ús, per cometre un frau financer.
Com procedir
Així que si reps un SMS en nom de l’empresa Movistar, indicant que està disponible la teva factura i que pots reclamar un reembors, i que per a això has d’accedir a un enllaç, no el facis, es tracta d’un frau. I si ja has seguit les indicacions i has facilitat les teves dades bancàries, des de l’OSI indiquen que la manera de procedir és la següent:
-Contacta al més aviat possible amb la teva entitat bancària per informar-los del que ha passat i cancel·lar possibles transaccions que s’hagin pogut efectuar.
-Si has facilitat també les teves dades personals, cal mantenir-se atent i revisar periòdicament quina informació hi ha publicada sobre tu a internet per comprovar que no se n’estigui fent un ús indegut.
Notícies relacionades-Finalment, sempre ho pots denunciar a la policia.
Tot i que la detecció de la campanya maliciosa ha sigut mitjançant SMS, tampoc es descarta que es pugui estendre mitjançant altres mitjans, com el correu electrònic i missatgeria instantània.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
