Drama humanitari
La Creu Roja alerta els Mossos per casos de tràfic entre refugiats a Catalunya
Seguiu la guerra en directe
La Creu Roja de Catalunya ha detectat possibles casos de tràfic de persones entre els refugiats ucraïnesos que arriben a Catalunya, i ha alertat els Mossos d’Esquadra perquè obrin una investigació davant possibles fets delictius, han explicat a Efe des de l’oenagé.
«Hem detectat algunes situacions especials, que no eren normals, de presumptes contactes entre persones que després en realitat no es coneixien, i això ens ha fet sospitar i posar-ho en coneixement dels Mossos», han assenyalat fonts de Creu Roja, que no en volen donar més dades.
Llocs clau com Sants
L’oenagé està portant a terme les tasques de recepció de refugiats en llocs clau com l’estació de Sants de Barcelona des del principi de la guerra, amb arribades d’unes 200 persones al dia fugint de la guerra.
L’entitat s’està ocupant de donar allotjament a tots els que no tenen on dormir, entre altres tasques de suport, com l’atenció psicològica.
La Creu Roja està gestionant amb el personal del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions el centre de recepció de la Fira de Barcelona, on s’estan centralitzant les sol·licituds de protecció internacional per als refugiats.
- Mobilitat Restablert el servei de trens a les línies R13, R14, RT1 i R4 de Rodalies
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Cine On es poden veure les pel·lícules nominades als premis Gaudí
- Investigació oberta ¿Qui va matar Magdalena Mas? Una samarreta, tres extraccions en caixers... i un crim sense resoldre des del 2005
- Manifestació contra el caos ferroviari Milers de persones convocades per l’ANC denuncien el caos de Rodalies: «La independència és l’única solució»
