Falles 2022

Dues dones es despullen en protesta per la vandalització d’una falla feminista

Mireia Pérez i Maite Morell són les dues activistes que han protagonitzat la ‘performance’

Dues dones es despullen en protesta per la vandalització d’una falla feminista
1
Es llegeix en minuts

Dues dones han posat despullades aquest matí com a mode de protesta contra l’ acte vandàlic que va patir la falla Lepant-Guillem de Castro fa un parell de dies.

Com es recordarà, uns vàndals van destrossar a puntades de peu part de la pelvis i de la vagina de la figura central, una dona despullada asseguda. L’artista Anna Ruiz va denunciar aquest atac masclista a la seva obra, i malgrat les dificultats, va poder reconstruir l’obra.

A una altra figura li arrenquen el penis

Notícies relacionades

A més, una altra falla d’aquesta mateixa artista fallera, la de la comissió Casfielfabib que representa el cos despullat d’un home també ha sigut atacat i se li ha tallat el penis. La foto adjunta és d’Eva Máñez per a Reuters.

Mireia Pérez i Maite Morell són les dues activistes que s’han despullat davant la falla per mostrar el seu rebuig de l’atac masclista que va patir el monument titulat ‘Vita activa’.