Catalunya
Les famílies de l’escola de Canet de Mar demanden diputats de Cs, PP i Vox
Acusen els tres polítics de fer «manifestacions intolerables contra la nostra comunitat educativa, especialment contra les famílies, acusant-nos d’assetjar i agredir la família que va demanar classes en castellà»

L’Associació de Famílies d’Alumnes de l’Escola Turó del Drac de Canet de Mar (Barcelona) ha presentat una demanda de conciliació, prèvia a la interposició d’una querella, contra els diputats autonòmics Carlos Carrizosa (Cs), Lorena Roldán (PP) i Sergio Macian (Vox) per un delicte de calúmnies i injúries.
Els representants de les famílies d’aquesta escola, a la qual una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha obligat a impartir un 25% de les seves classes en català, han informat en un comunicat que han presentat la demanda «en defensa de l’honor» de la seva comunitat educativa.
Segons l’associació, els tres diputats autonòmics, en la sessió del ple del Parlament de Catalunya celebrada el 15 de desembre del 2021, «van fer manifestacions intolerables contra la nostra comunitat educativa, especialment contra les famílies, acusant-nos d’assetjar i agredir la família que va sol·licitar que s’impartís un 50% de les classes de la nostra escola en llengua castellana».
«Aquestes declaracions no es corresponen amb el clima de bona convivència que hi ha a la nostra escola ni amb l’actitud de les famílies, que sempre hem rebutjat qualsevol forma d’assenyalament, intolerància o falta de respecte», afirmen.
«Considerem –afegeixen– que la nostra escola ha sigut objecte de criminalització per part d’alguns partits polítics, amb la voluntat de construir un relat absolutament fals sobre la situació lingüística a les escoles catalanes i contra el model lingüístic de l’escola a Catalunya».
Per les famílies, les manifestacions que van fer els tres diputats en el ple «han atemptat greument contra el nostre dret a l’honor, i han acabat comportant i fomentant una veritable situació d’assetjament i assenyalament públic cap a la nostra comunitat educativa».
En aquest sentit, recorden que «fins i tot van arribar a aparèixer pintades amenaçadores en l’entorn escolar, així com insults i desqualificacions en mitjans de comunicació i xarxes socials. Una situació que amenaça amb trencar l’ambient cohesionat de la nostra escola i afecta fins i tot els drets més bàsics dels nostres nens».
«Considerem que és absolutament irresponsable l’actitud de confrontació que han tingut determinats representants polítics i defensem que l’escola és un entorn que requereix especial atenció i empara», argumenta l’associació de famílies.
També remarca que, segons la legislació nacional i internacional que protegeix la infància, «l’escola és un espai que ha de tenir com un dels seus principals objectius el de preservar els drets dels nens, i que aquests els puguin exercir en un model de relació i convivència que ofereixi un marc segur i saludable».
Notícies relacionades«Premisses bàsiques que, desgraciadament, han ignorat les persones contra les quals s’adreça la present demanda de conciliació», conclouen els representants de les famílies de l’escola, que reiteren que han presentat la demanda «per preservar la seguretat i la convivència del nostre centre educatiu, i en defensa de l’honor col·lectiu de la nostra comunitat».
Les famílies insten els tres diputats autonòmics a «rectificar les seves afirmacions i a establir mecanismes perquè fets com els que denunciem no es tornin a produir».
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou
- TENSIÓ A MONTILIVI El Girona no sap sortir del laberint des de fa mesos