Consell Interterritorial
Sanitat obre la porta a relaxar l’ús de la mascareta en exteriors
Darias es mostra disposada que la Comissió de Salut Pública estudiï el canvi «en els pròxims dies»
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha obert aquest dimecres la porta a relaxar l’ús de la mascareta en exteriors. A porta tancada, en la reunió del Consell Interterritorial de Salut, s’ha mostrat disposada que la Comissió de Salut Pública avaluï aquesta possibilitat i que la proposta sigui analitzada pels consellers «en els pròxims dies», segons han informat fonts autonòmiques.
La disposició de Darias es produeix un dia després que el Congrés dels Diputats convalidés el decret que obliga a utilitzar mascaretes tant a l’interior com a l’exterior. La convalidació es va produir entre dures crítiques per part dels partits de l’oposició atès que el Govern va introduir en el decret l’actualització de les pensions perquè la disposició tirés endavant.
Diferents estudis conclouen que aquesta mesura és poc efectiva ja que els contagis es produeixen sobretot en interiors. I per això són molts els experts els que s’han posicionat en contra que s’utilitzi als carrers si no hi ha aglomeracions, cosa que ha arrossegat als partits de l’oposició i bona part de les autonomies a sol·licitar que es torni a la situació anterior, quan només era obligatòria a l’exterior quan no es pot guardar la distància de seguretat o fins i tot que s’acoti sol a entorns tancats.
Incidència a la baixa
Darias va al·legar a la Cambra baixa que la mesura «està més a prop de modular-se», ja que la incidència de la covid va a la baixa». I aquest dimecres ha fet un pas més enllà a l’anunciar que la relaxació serà estudiada a la Comissió de Salut Pública.
No obstant, en la roda de premsa posterior al Consell no ha volgut anar tan lluny ni ha donat una data aproximada de quan es reuniran els experts de la Comissió per estudiar el canvi. La ministra de Sanitat ha assenyalat en la conferència de premsa, com també va fer a l’hemicicle, que aquesta mesura és «temporal» i que ja que «som al camí adequat amb una tendència descendent estaríem més a prop d’intentar modular la mesura, si així el Consell [Interterritorial] ho acordés».
La petició autonòmica
Així mateix, ha reconegut que diverses comunitats «han mostrat la seva opinió» en contra de l’ús del tapaboques en exteriors, però també ha recordat que van ser presidents autonòmics de «tot signe polític» els que van reclamar en la Conferència de Presidents celebrada dos dies abans de la nit de Nadal que se’n tornés a instaurar l’obligatorietat, derogada l’estiu passat en exteriors amb distància. Per això el Govern va aprovar el decret que ara ha convalidat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
