Centenars de persones demanen a Barcelona l’alliberament dels ‘beagle’
Reclamen que el laboratori Vivotenia deixi d’experimentar amb una trentena de cadells
Prop de 450 persones, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona, s’han concentrat aquest dissabte a la plaça Sant Jaume en protesta per l’experimentació amb una trentena de cadells de gossos ‘beagle’, que podrien acabar sacrificats, en un projecte d’investigació farmacològic del laboratori Vivotenia. Amb el lema ‘Free Beagles Vivotecnia’, la protesta ha sigut convocada pel Pacma, que ha elevat a un miler el nombre de participants, al costat d’altres entitats animalistes, per protestar pel projecte farmacològic, que asseguren comportarà en unes setmanes la mort de més de 30 gossos amb què s’està experimentant.
L’estudi farmacològic ho estan portant a terme els laboratoris Vivotecnia de Madrid, per encàrrec d’una empresa situada al Parc Científic de Barcelona, de la Universitat de Barcelona (UB). Els convocants de la protesta exigeixen que es deixi d’utilitzar els gossos ‘beagle’ per a l’experimentació i que s’alliberi els animals, de manera que puguin ser posats en adopció. També reclamen a la UB que rescindeixi el contracte amb Vivotecnia.
Notícies relacionadesEls manifestants animalistes s’han concentrat rere una pancarta amb el lema ‘Prou maltractament animal’ i han enarborat cartells amb missatges com ‘Animal Lives Matter’, ‘Stop Tortura Animal’, ‘Alliberar els Cadells’ o ‘n’hi ha prou d’experiments amb animals, psicòpates’. En un comunicat, el Pacma ha denunciat la «falta d’interès i inversió econòmica en la recerca d’alternatives a l’experimentació amb animals» i recorda que el percentatge de fracàs d’aquest tipus de projectes és del 90% per «qüestions d’incompatibilitat» entre animals i humans.
Ivan Guijarro, coordinador del Pacma a Barcelona, ha recordat que Vivotecnia té un judici obert per maltractament animal als seus laboratoris de Madrid i ha considerat una «vergonya» que l’empresa continuï obtenint licitacions públiques i tingui permís per seguir amb la seva activitat. Guijarro ha instat la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona a actuar per frenar l’experimentació i el sacrifici dels cadells. A la manifestació han participat moltes persones que han acudit amb els seus gossos, molts d’ells de raça ‘beagle’.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió