Després de l’avaria informàtica
L’IOC anuncia noves dates d’exàmens ‘online’ d’FP
Seran els dies 29 i 30 de gener, 5 i 6 de febrer i 19 i 20 de febrer

L’Institut Obert de Catalunya (IOC) ha anunciat aquest dimecres nova convocatòria d’exàmens per als 8.000 estudiants d’FP online que dissabte es van quedar sense poder realitzar-los a causa d’una avaria informàtica de la plataforma de l’IOC. Els alumnes estaven inquiets i indignats des d’aleshores, ja que fins avui l’institut que dirigeix Carolina Palomares i que depèn del Departament d’Educació no s’hi havia tornat a comunicar. Així mateix, l’IOC assegura que Educació «està introduint millores tècniques addicionals a la plataforma virtual» perquè no tornin a produir-se incidències.
Aquesta plataforma està preparada per aguantar uns 400 o 500 usuaris alhora, però no 8.000 com va ser el cas de dissabte, segons han assenyalat a EL PERIÓDICO fonts de la Conselleria de Polítiques Digitals, que apunten a una fallada de planificació d’Educació per no haver-ho tingut en compte.
Notícies relacionadesAixí les proves d’avaluació final PAF 1 seran els dies 29 i 30 de gener i 5 i 6 de febrer, amb el mateix horari general que els exàmens del 15 de gener. Les proves PAF 2 seran els dies 19 i 20 de febrer.
En un comunicat, l’IOC assenyala que l’alumnat que va poder realitzar els exàmens el dia 15 tenen l’opció de tornar a fer-los o donar per vàlids els que ja van fer i van entregar el dia 15. En el cas que triïn tornar a examinar-se, l’examen que van entregar no serà ni corregit ni qualificat i la nota que s’obtindrà serà la del nou examen.
- Un policia de Badalona serà jutjat per falsejar quilometratge
- La nadinemania conquereix el món de l’òpera
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Els vàpers tornen a les platges de BCN després d’un revés judicial
- Desenes de canals de YouTube amaguen continguts gore, fetitxistes i macabres en suposats vídeos per a infants
- Del 'chemsex' al 'slam': creix l’ús de drogues per via intravenosa durant les relacions sexuals
- Guerra comercial Catalunya s’organitza per minimitzar l’efecte dels aranzels cap a les 1.200 empreses alimentàries que exporten als EUA
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Tiktok Un cuiner xinès destapa quin és el client més rendible en un bufet i el que menys