Incident
Una au que va entrar a la turbina va causar l’aterratge d’emergència d’un avió a Fuerteventura
Una au es va introduir a la turbina a l’enlairar-se de Lanzarote amb destinació a Hamburg
Els veïns van veure com sortien flamarades del fuselatge
Divendres un avió de la companyia Condor va haver d’aterrar d’emergència a l’aeroport de Fuerteventura després de patir una avaria a l’introduir-se una au en un dels dos motors tot just enlairar-se de Lanzarote-César Manrique amb destinació a la ciutat alemanya d’Hamburg. L’aeronau va aconseguir aterrar sense més incidències després que fins i tot els habitants de Playa Honda veiessin flamarades i escoltessin els espetecs que sortien des del fuselatge.
L’incident es va produir entorn de les dues de la tarda. L’aparell, un Boeing 757-330 amb matrícula D-ABOB i 23 anys d’antiguitat, es va enlairar des de Guacimeta a les 13.58 hores. Tenia un vol de quatre hores i mitja fins al nord d’Alemanya. No obstant, als segons d’estar en l’aire va patir una avaria al motor dret.
Vuelo saliendo de #Lanzarote con destino Alemania se desvía a #Fuerteventura en emergencia por indicación de posible problema en un motor. Aterriza sin novedad. Tras la correspondiente revisión de pista, aeropuerto operativo. #SafetyFirst #Trabajoenequipo pic.twitter.com/BWcLbPmgyk
— 😷Controladores Aéreos 🇪🇸 (@controladores) 7 de enero de 2022
El fort soroll que es desprenia va alarmar les persones que eren als voltants de la instal·lació aeroportuària. Diversos testimonis que es trobaven en aquell moment a la localitat de Güime (San Bartolomé) van veure com d’un dels motors sortien «flamarades diverses vegades», segons van relatar a ‘La Provincia’. «El soroll era impressionant», cosa que va portar els veïns d’aquest barri a sortir de les casa per veure el que estava passant en vista de la proximitat del vol sobre la zona. Fins i tot, un dels passatgers va gravar el que va passar quan registrava l’enlairament. En les imatges es pot apreciar més d’una desena de flamarades en només deu segons fins que comandant i pilot paren el motor i tallen el subministrament de combustible. Segons va declarar a Televisión Canaria el gerent del Consorci d’Emergències de Lanzarote, Enrique Espinosa, l’incident es va produir a l’introduir-se una au a les turbines.
La tripulació va decidir, tot just adonar-se del que havia passat, canviar de rumb per tornar a terra i donar avís a la torre de control. Els testimonis van afegir que l’avió no va arribar ni a Montaña Mina i «va girar a l’altura de la rotonda entre Güime i Escull» per tornar al lloc d’origen. No obstant, els controladors aeris li van ordenar que es dirigís a l’aeroport de Fuerteventura.
Notícies relacionadesNuestra webcam del #aeropuerto de #lanzarote recogió el momento del problema de uno de los motores del Condor DE1439 hacia #Hamburg y que se vio obligado a aterrizar en #fuerteventura. Ojo, El sonido es ensordecedor cuando sobrevuela la webcam.@controladores @lavozdelanzarot pic.twitter.com/ib9MJIA8hO
— Lanzarote Webcam (@lanzarotewebcam) 7 de enero de 2022
Segons van informar els mateixos controladors en el seu compte de Twitter, «probablement» es va escollir l’opció d’aterrar a Maxorata per la longitud de la pista, que és poc més d’un quilòmetre més llarga que la de Lanzarote (3.405 metres per 2.400, respectivament), tot i que en els dos casos la distància d’aterratge permesa és la mateixa (2.400). Altres fonts van precisar que també es pot deure al fet que Fuerteventura té menys obstacles que Lanzarote, com la presència de muntanyes en les proximitats, en cas d’un possible ‘go-around’ per tornar a l’aire.
L’operació va ser ràpida. A causa de l’avaria, l’avió ni tan sols va cremar el combustible que tenia als tancs per suportar les més de quatre hores que estava previst que durés el vol i en qüestió de 34 minuts el Boeing 757-330, que té capacitat per a uns 225 passatgers i que cobria la ruta amb el codi DE1439, va aterrar a Fuerteventura sense que es produís cap contratemps.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos