Tiroteig

La Guàrdia Civil investiga el tiroteig a una ambulància a Cadis

Tant els sanitaris com el pacient van sortir-ne il·lesos, tot i que els trets van trencar la finestra del vehicle

La Guàrdia Civil investiga el tiroteig a una ambulància a Cadis
1
Es llegeix en minuts

La Guàrdia Civil investiga els trets, pel que sembla de perdigons, que va rebre una ambulància que prestava serveis en una barriada de Monterrey de Chiclana de la Frontera (Cadis) i que estava ocupada per un equip mèdic i un pacient quan va patir l’agressió, segons fonts pròximes a l’institut armat.

Tant l’equip mèdic del Dispositiu de Cures Crítiques i Urgències (DCCU) de La Janda com el pacient que atenien ahir a la tarda quan van succeir els fets van resultar il·lesos, tot i que els trets van trencar un vidre del vehicle.

El Col·legi de Metges de Cadis ha expressat en una nota de premsa «la seva indignació i estupor» i el seu «més enèrgic rebuig» davant d’aquest «intolerable» atac que ha suposat un «risc físic per als professionals que acudien al lloc i del pacient al qual assistien».

El Col·legi de Metges ha fet extensiva la seva condemna a recents actes de violència dels quals han sigut víctimes diversos professionals sanitaris de l’Hospital de La Línea i del centre de salut Algeciras Centro, també a Cadis.

Notícies relacionades

Les set formacions sindicals de l’hospital de La Línea (CCOO, UGT, CSIF, USP, SATSE, SMA i FTPS) han firmat també un comunicat conjunt en el qual mostren el seu més «enèrgic rebuig» davant les agressions verbals i físiques que estan patint els professionals «per part d’alguns usuaris» en aquest centre.

«Després de l’enorme esforç que han fet els professionals en aquesta pandèmia en la qual encara estem immersos, a més de la càrrega de treball a la qual estan sent sotmesos a causa de les retallades de personal que ha fet la Conselleria de Salut (més de 80.000 acomiadaments en tot Andalusia), lamentem que no se’ls valori com es mereixen i que, al contrari, estiguin sent castigats tant per part de l’Administració com pels usuaris, que han passat dels aplaudiments a les amenaces», afirmen en la nota conjunta.