Passaport Covid: Crispetes sí, frankfurts no
El TSJC avala també la possible extensió d’aquesta mesura a altres espais, com teatres, cines o competicions esportives
En el cas que el passaport Covid s’estengui a teatres, cines, circs o competicions esportives (per ara es descarta) podrien produir-se situacions més que curioses. Depèn de l’evolució de la pandèmia i del que es consideri com a restauració. El decret de la Generalitat avalat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) especifica que aquesta mesura únicament és aplicable quan es presti en aquests espais aquest servei. Algunes fonts apunten, per exemple, que els punts de venda de crispetes en els cines estarien exempts d’aquesta restricció al no considerar-se restauració i, en canvi, per anar a demanar un frankfurt al bar del Camp Nou si que es requeriria el certificat, tot i que per entrar a l’estadi no seria necessari el document esmentat.
No obstant, aquests detalls els hauran de concretar l’Executiu català en el supòsit que sigui necessari per l’agreujament dels contagis pel coronavirus. En principi, la porta està oberta a l’haver donat el vistiplau el TSJC a aquestes mesures, juntament amb les esteses aquest mateix dijous en restaurants, gimnasos i residències d’avis.
- «El nombre de parlants del català creix, però no tant com la població»
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La màgia de Trump: moure la mà esquerra per evidenciar que està fracassant
- Transport ferroviari Així està la situació de les línies de Rodalies Renfe a Catalunya: l’R3 reobre dies abans de les obres als túnels del Garraf
- Consell Executiu Catalunya aprova avui el seu pla de 100 milions per reformar escoles sense esperar els pressupostos
- Venç a les 20.00 hores de Washington L’ultimàtum de Trump a l’Iran dispara el petroli fins als 115 dòlars i inquieta les borses
