Fons europeus

Sánchez anuncia una inversió de gairebé 1.500 milions per transformar la sanitat

  • 982 milions seran aportats pel sector públic i 487 pel privat, gràcies als fons europeus denominats PERTE

Sánchez anuncia una inversió de gairebé 1.500 milions per transformar la sanitat
2
Es llegeix en minuts
Patricia Martín
Patricia Martín

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dilluns una inversió de 1.469 milions d’euros, entre el 2021 i el 2023, destinats a modernitzar el Sistema Nacional de Salut gràcies al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) denominat Sanitat d’Avantguarda. 982 milions els invertirà el sector públic i 487 el sector privat.

S’estima que el PERTE en Salut generarà una contribució en PIB de fins a 4.335 milions d’euros i la creació de fins a 12.688 nous llocs de treball. Des del punt de vista d’impactes sanitaris, s’aspira a un estalvi mínim del 15% en anys de vida ajustats per discapacitat (DALYs) sobre cadascuna de les patologies vinculades a les actuacions del PERTE i una disminució d’un 30% en les diferències interterritorials en anys de vida saludables després dels 65 anys.

Notícies relacionades

Per això, Sánchez ha qualificat la inversió de «fita històrica» i ha indicat que serà aprovada en les pròximes setmanes en el Consell de Ministres. «Es tracta d’aprofitar l’oportunitat que ens brinden els fons europeus per apostar per la ciència, el Sistema Nacional de Salut i per una recuperació econòmica, que sigui justa mitjançant la col·laboració pública i privada», ha destacat el president, qui ha estat acompanyat en la presentació per la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero; la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto; la ministra de Sanitat, Carolina Darias, i la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant.

Els objectius

El PERTE de Sanitat té quatre objectius fonamentals. En primer lloc, impulsar la implementació equitativa de la medicina personalitzada de precisió. En segon lloc, promoure el desenvolupament de teràpies avançades i altres fàrmacs innovadors o emergents i facilitar la seva transferència a la pràctica clínica, a través de les aliances necessàries entre els sectors acadèmic i empresarial i l’enfortiment del teixit industrial. En tercer lloc, desenvolupar un sistema de dades innovador que permeti la recollida, tractament, anàlisi i explotació de les dades provinents de les diferents fonts per millorar la prevenció, diagnòstic, tractament, rehabilitació i investigació orientada a la salut. I, en quart lloc, impulsar la transformació digital de l’assistència sanitària, mitjançant l’aplicació de tecnologia a totes les activitats que impliquin relació amb la ciutadania i de gestió dels recursos en tots els àmbits assistencials, amb particular atenció al reforç de l’atenció primària i a l’equitat en l’accés a una atenció sanitària de qualitat, en condicions de ciberseguretat.