Prevenció
La Generalitat alerta d’una plaga del bernat marbrejat a Catalunya
El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya ha remès una carta a tots els municipis perquè facin una crida a la població a identificar els focus més importants del bernat marbrejat.
Segons ha alertat la Generalitat, durant els mesos de tardor aquest insecte busca racons on amagar-se i passar l’hivern fins que torna a sortir de nou a la primavera per reproduir-se.
Per això aquesta època de l’any és un dels moments en què és més fàcil detectar-los a l’interior de les cases, als porxos, a les terrasses, jardins i parcel·les agrícoles.
Accions de control
L’objectiu del control de la plaga és poder actuar per evitar que a la primavera aquests insectes es desplacin cap a als cultius.
El bernat marbrejat és d’origen asiàtic, s’alimenta d’una gran varietat de plantes i pot causar danys en nombrosos cultius, a més de viure a costa d’altres espècies de plantes, arbres i arbustos.
Notícies relacionadesLa primera plaga a Catalunya es va detectar el 2016 a Girona i des d’aleshores s’ha anat expandint per diversos municipis, especialment al litoral català.
Concretament, durant els mesos d’agost i setembre d’aquest any, s’han localitzat exemplars a Barcelona i Girona i, des de començament d’any, ja s’han detectat danys relacionats amb aquest insecte en algunes plantacions fructícoles de Girona i de l’horta del Baix Llobregat (Barcelona).
- Pioneres: dones que obren camí (III Edició) La segona revolució feminista comença per mesurar, anomenar i acompanyar
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Novetat El truc per viatjar barat aquest estiu: l’eina de Google que t’avisa per correu si un hotel baixa de preu
- The World’s 100 Best Clubs Tretze discoteques de Barcelona estan nominades entre les millors del món del 2026: la llista completa de Catalunya
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
