Sanitat dona llum verda
La tercera dosi en les residències de gent gran s’aplicarà de manera immediata

La Comissió de Salut Pública ha aprovat aquest dijous l’administració de la tercera dosi de la vacuna contra la Covid en gent gran a residències, que la podran rebre de manera immediata.
Segons han informat a Efe fonts pròximes a la reunió, també s’ha aprovat, com estava previst, l’ampliació de la tercera dosi en el Grup 7, que contempla col·lectius amb una immunitat baixa com és el cas de pacients en hemodiàlisi o diàlisi peritoneal, en tractament per un càncer, majors de 40 anys amb síndrome de Down, pacients amb malaltia oncohematològica, càncer d’òrgan sòlid en tractament amb quimioteràpia o càncer de pulmó en tractament de quimioteràpia o immunoteràpia.
L’aprovació d’una tercer dosi per a gent gran institucionalitzats de manera immediata, accelera la proposta del Ministeri de Sanitat que ahir, d’acord amb totes les comunitats autònomes, va llançar la proposta de començar a inocular la dosi addicional a partir del 4 d’octubre.
Altres col·lectius
El Consell Interterritorial del 7 de setembre ja va aprovar, previ pas per la Comissió de Salut Pública, administrar la vacuna a altres col·lectius del Grup 7: les persones amb trasplantament de progenitors hematopoètics i els pacients amb trasplantament d’òrgan sòlids o en llista d’espera.
La decisió de Salut Pública serà portada al Consell Interterritorial de dimecres que donarà el vistiplau definitiu per a la seva execució.
Segons va informar ahir la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en roda de premsa, l’ampliació de col·lectius que puguin rebre la tercera dosi continua oberta per a la seva avaluació, pendent de l’evolució de la pandèmia.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»