Tractament controvertit
La Generalitat Valenciana demana al jutge el cessament de l’ozonoteràpia a un pacient amb Covid
L’Advocacia esgrimeix l’informe de l’Agència Espanyola del Medicament que rebutja la teràpia
La Junta de Personal convoca un acte de recolzament als intensivistes de l’Hospital de la Plana

L’Advocacia de la Generalitat Valenciana ha demanat al Jutjat del Contenciós Administratiu número 1 de Castelló la paralització de la mesura cautelaríssima per la qual s’ha autoritzat un tractament d’ozonoteràpia a un pacient de 49 anys amb Covid ingressat a l’Hospital de la Plana, a l’argumentar que no hi ha evidència científica que tingui benefici per a l’afectat.
Segons han confirmat a Europa Press fonts sanitàries, en recolzament de la seva sol·licitud al jutjat que ha autoritzat aquest tractament per part d’un equip extern al centre a petició de la família del pacient, l’Advocacia adjunta l’informe de l’Agència Espanyola del Medicament i de l’Institut de Salut Carles III sobre aquesta qüestió i que rebutgen aquest ús a l’entendre que «no es compleix amb la definició d’ús compassiu».
Notícies relacionadesLa Junta de Personal de La Plana ha convocat per dimarts, a les 12.00 hores, una concentració de suport als professionals de l’uci del centre i davant els fets derivats de la recent resolució judicial», que permet l’ús d’aquesta teràpia al pacient, que està sent administrada per personal «aliè al sistema de salut», «no autoritzada ni avalada» per les dues entitats a l’entendre que té «poca evidència científica en éssers humans». «El personal sanitari de l’uci té una excel·lent dedicació i praxi respecte a l’usuari, per la qual cosa compta amb tot el nostre recolzament i admiració», assenyala la Junta en un comunicat, en el qual s’anima companys d’altres centres de salut a manifestar-se en els seus propis centres en recolzament d’aquests professionals i on es recalca que està també oberta a tota la ciutadania.
D’altra banda, el Col·legi Oficial d’Infermers i Infermeres de Castelló ha posat èmfasi en un comunicat que la responsabilitat en l’aplicació de l’ozonoteràpia «recau en exclusiva en el metge proposat i en la família del pacient».
Medicina Castelló de la Plana València Comunitat Valenciana Justícia Coronavirus a Espanya Coronavirus
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Un jutge del TS planteja una reforma per expulsar ocupes en 72 hores
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país