Allotjaments inexistents o sense condicions
Compte amb les estafes en el lloguer de vacances d’aquest estiu
L’OCU recomana als usuaris deixar els seus comentaris per ajudar altres cercadors de vivenda
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix uns consells pràctics als estiuejants que a l’arribar al seu destí de vacances es trobin amb apartaments inexistents, intents de ‘phishing’ o, simplement, allotjaments en pitjors condicions de les acordades.
La tendència que va començar l’estiu passat, per la qual els espanyols prioritzen la seva estada de vacances en xalets i apartaments llogats, en lloc dels hotels, per garantir més seguretat davant el coronavirus per estar menys exposats al contacte amb altres persones, ha impulsat, segons l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), les estafes en aquest sector.
L’organització de consumidors recorda el cas de l’empresa Dream-Travel, que ha deixat sense allotjament milers d’usuaris, que, «atrets per les cases desitjables a preus irresistibles», han fet una reserva per transferència bancària a canvi d’un immoble inexistent.
L’OCU adverteix que «tot i que el risc més elevat està associat amb allotjaments que en realitat no existeixen, hi ha un alt percentatge que, fins i tot corresponent a una casa real, no són veraços sobre les condicions que ofereixen en els anuncis».
Denúncies i sancions
Si la falsedat és de tal envergadura que el consumidor no només no pot disfrutar de l’estada sinó que ni tan sols pot reclamar a l’anunciant, el consell d’OCU és denunciar-ho davant la policia o al grup de delictes informàtics de la Guàrdia Civil i que així es posin els mitjans perquè aquestes situacions no es repeteixin.
Una altra circumstància relativament habitual és que l’estat de la vivenda no es correspongui amb l’acordat. En aquest cas, l’arrendatari hauria de reclamar, adjuntant les fotografies i les condicions reflectides a l’anunci: o bé al propietari, si no hi ha intermediaris, o bé a la plataforma o a l’agència, si es va contractar d’aquesta manera.
Les comunitats autònomes estan disposades a imposar sancions als que incompleixin la regulació o perjudiquin la imatge del turisme a la seva comunitat, per la qual cosa l’OCU aconsella presentar una denúncia davant la Direcció General de Turisme de la corresponent comunitat autònoma.
Les fotos ensenyen el que no és
Notícies relacionadesQuan les fotos difereixen substancialment de la realitat, tant que l’elecció del consumidor hauria sigut diferent, l’OCU aconsella que es denunciï la falsedat davant la web d’anuncis.
Aquestes plataformes solen tenir un canal d’atenció habilitat per a les denúncies o queixes dels usuaris, ja sigui via correu electrònic o per telèfon. Així mateix, els usuaris haurien de deixar els seus comentaris a l’anunci per ajudar altres cercadors de vivenda que no caiguin en la mateixa trampa.
- Seguretat Social Espanya haurà d’ajustar les pensions en 12.000 milions
- De narcopisos a narcocases de luxe
- Combatre la desmotivació acadèmica Els docents prioritzen l’«estratègia» a l’«esforç» a la hora d’estudiar
- FACTURES Esplugues estudia prendre accions legals contra el president del PP
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Salaris ¿Quant guanya un inspector d’Hisenda a Espanya?
- CELEBRACIONS ¿Quan és el Dia de la Mare 2020? Dates de tots els països
- Seguretat Social Arriba el juny: bon mes per a aquests jubilats que cobraran 6.000 euros
- PROGRAMACIÓ Set noves produccions en la temporada del Liceu