Lots retirats
Els pneumòlegs recomanen suspendre el tractament antitabac Champix
La comercialitzadora, Pfizer, ha interromput la seva distribució per investigar la presència d’una impuresa al fàrmac
La societat espanyola de pneumologia i cirurgia toràcica SEPAR ha aconsellat aquest dijous no començar nous tractaments i interrompre els ja iniciats amb Champix, després de la retirada de tres lots d’aquest producte per deixar de fumar i, com a alternativa, ha recomanat optar per teràpies substitutives de nicotina.
L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha retirat tres lots d’aquest medicament per deixar de fumar, després que la seva comercialitzadora (Pfizer Europe) n’hagi interromput la distribució per investigar la presència d’una impuresa al fàrmac.
En un comunicat, SEPAR ha instat a no iniciar nous tractaments amb aquest fàrmac i que el suspenguin aquells pacients que ja l’estiguin utilitzant, tret que puguin determinar amb seguretat que no tenen lots afectats.
Notícies relacionadesSEPAR recomana recórrer a teràpia substitutiva amb nicotina en qualsevol de les formes presents al mercat espanyol.
En aquest sentit, «la prescripció de la combinació entre pedaç de nicotina, com a forma d’alliberament sostingut, i qualsevol altra forma d’alliberament puntual (xiclets, comprimits o esprai bucal) serà prioritària», destaca l’organització.
- Claus dels pactes amb ERC i els Comuns Totes les mesures que ha pactat el Govern per aprovar els pressupostos del 2026
- Comissions municipals Barcelona renuncia a cobrar 78.000 euros per cedir l’Estadi Olímpic a la visita del Papa
- Famosos Javi Hoyos, expert en cor, revela la suposada vila d’Eivissa on futbolistes recrearien ‘La isla de las tentaciones’
- Foro Noroeste Barbón, Rueda i Mañueco reclamen avenços en el Corredor Atlàntic, la fi dels peatges i un nou model de finançament
- Ordre d'allunyament vigent Crim masclista a Figueres: una home mata una dona a ganivetades en ple carrer
