Demanda judicial contra inquilins de lloguer
El Sindicat de Llogateres denuncia un atac contra el «dret a la protesta»
Petició d’un total de nou anys de presó per a tres activistes de l’organització

El Sindicat de Llogateres ha denunciat «un atac sense precedents del poder immobiliari i de la fiscalia», en relació amb la petició de 9 anys de presó en total a dos inquilins, Alpha i Fran, de lloguer al carrer Floridablanca de Barcelona i al portaveu del Sindicat, Jaime Palomera, per una protesta en relació amb un cas de no renovació de contracte de lloguer i d’«assetjament immobiliari». L’organització ha exigit al Govern una «llei de lloguers» per evitar casos com el que han denunciat avui, en el qual els inquilins van denunciar assetjament immobiliari i van veure com no se’ls renovava el lloguer. «Es tracta d’una criminalització de la protesta», han assegurat Palomera, lamentant la «bel·ligerància» de la fiscalia, sense precedents en l’activitat de l’organització.
«Hem complert, i ells ens han estat enverinant, aigua amb plom, canons d’amiant trencats, plagues de tèrmits, i ara ens estem enfrontant a la querella, és moment de dir prou, tenim dret a una vivenda digna», ha afirmat Alpha en roda de premsa. De fet, els inquilins i el Sindicat han denunciat el propietari per danys i perjudicis.
«Coaccions i violació de domicili de persona jurídica»
Segons ha explicat Palomera, malgrat complir les seves obligacions, els inquilins van veure com el propietari, un gran tenidor, no els va renovar el contracte. Després de la protesta per reivindicar la seva situació i reclamar «asseure’s a parlar» per poder continuar vivint a l’edifici del carrer Floridablanca, 92 de Barcelona, i malgrat posar una demanda per part del Sindicat, la fiscalia demana tres anys de presó per un «delicte continuat de coaccions» i «violació de domicili de persona jurídica», una petició superior a la de l’acusació particular.
Notícies relacionadesLa protesta dels dos afectats es va dur a terme, insisteixen, de manera pacífica davant una de les empreses dels propietaris. «No és delictiu manifestar-se en un establiment», ha assegurat Anaïs Franquesa, advocada de la defensa. «Allà hi havia periodistes, diputats i diputades, que poden acreditar, com es va dur a terme, i en canvi el jutjat ha optat per no admetre aquests testimonis», ha lamentat Franquesa. Sis inquilins més de l’immoble també van denunciar els propietaris per assetjament immobiliari donada la situació de baixa habitabilitat dels pisos.
El Sindicat també considera que el cas és paradigmàtic, perquè un pèrit va determinar que l’immoble no complia les condicions d’habitabilitat per la qual cosa el lloguer s’havia d’anul·lar. A més denuncien que s’ha vulnerat la llei que obliga els propietaris a oferir un lloguer social alternatiu a inquilins en situació de vulnerabilitat en casos com aquest, que consideren desnonaments encoberts. «És un muntatge sense proves que pretén fer passar la protesta pacífica del moviment per un acte de violència», ha lamentat Palomera, que ha emmarcat el cas en una persecució a la lluita dels inquilins i la «desobediència civil no-violenta».
- LA CHAMPIONS LEAGUE Flick: "No m’agrada que el meu net em vegi així. He de canviar"
- Vandalisme El turisme de grafitis va embrutar 3 de cada 4 trens de Rodalies a l’estiu
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Nou àlbum ‘Lux’, el disc de Rosalía, compta amb Björk i Sílvia Pérez Cruz
- Novetat en Estríming ‘El Monstruo de Florencia’ reviu un trauma italià
- Sèrie d’humor 3Cat recupera l’esperit de ‘Plats bruts’ a ‘La casa nostra’
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Trobada El paper dels artistes en la Transició