La fatiga pandèmica
El coronavirus multiplica per 5 les videoconsultes a les assegurances de salut privades
Abans de la crisi sanitària aquests serveis rebien aproximadament 400 consultes mensuals a Catalunya, una xifra que ha superat les 2.000 cites després de l’impacte de la Covid

Sens dubte, la irrupció de la Covid ha creat una nova preocupació per a gran part de la societat: la necessitat de sentir-se protegit davant un virus que no perdona. La pandèmia, que ha sacsejat l’esfera internacional, ha evidenciat l’important paper que poden tenir la digitalització i les noves tecnologies en un context de gestió de salut en què és molt important mantenir el tracte humà entre metge i pacient.
Salut mental, la gran oblidada
Per aquesta raó, la recerca de l’‘escalf humà’ en un moment de crisi sanitària, una gran quantitat d’usuaris s’han decantat pels serveis ‘online’ d’assistència mèdica, un servei privat que ha crescut com l’escuma durant l’últim any i entre els quals destaquen els serveis per la cura de la salut mental.
Les contínues restriccions contra el coronavirus, entre les quals s’inclouen el confinament o una restricció de la vida social, han aconseguit deixar petjada en la salut mental de la ciutadania. Segons les enquestes realitzades pel CIS, el 41,9% dels espanyols han tingut problemes per agafar el son durant la pandèmia i gairebé el 70% ha arribat a sentir por i ansietat davant la denominada fatiga pandèmica.
El suport sanitari de Sanitas ha registrat més de 7.000 avaluacions psicològiques, 5.000 sessions de ‘mindfulness’ i més de 1.700 cites agendades amb especialistes emocionals.
Creixement massiu de les assegurances
Notícies relacionadesD’aquest creixement pels serveis mèdics ‘online’ en són exemple les videoconsultes amb les assegurances de salut BBVA, gestionades a través de l’aplicació Mi Sanitas, que han vist un creixement del 450% en els seus usuaris a Catalunya. Mentre que abans de la pandèmia aquest servei rebia aproximadament 400 consultes mensuals, el coronavirus ha disparat aquestes xifres a més de 2.000 videoconsultes amb els més de 3.200 professionals sanitaris especialitzats amb qui compta Sanitas.
També se n’han beneficiat les assegurances de salut a Catalunya, que en el cas del BBVA ha experimentat un creixement de més del 40% tan sols durant el primer trimestre del 2021 respecte al mateix període de l’any anterior.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per impulsar l’ús del català sense Junts ni la CUP
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe