Conciliar salut i treball
Les treballadores de l’Ajuntament de Girona tindran permís els dies de regla
El ple municipal aprovarà al juny l’acord negociat amb el sindicat Intersindical-CSC

compresasok
Les treballadores de l’Ajuntament de Girona disposaran d’un permís de flexibilització menstrual per als dies que tinguin la regla, després que així ho hagi aprovat la taula general de negociació a instàncies del sindicat Intersindical-CSC. Està previst que el ple municipal el ratifiqui al juny.
Segons informa aquesta associació sindical, les converses van començar després d’exposar al consistori que algunes empleades utilitzaven habitualment dies de vacances o dies festius durant la menstruació davant la impossibilitat per raons fisiològiques de conciliar salut i treball.
«La regla no ha de ser dolorosa, però pot causar puntualment molèsties i és amb referència a aquestes molèsties en el que se centra aquest permís, que ens pot portar a necessitar unes hores en moments concrets», remarca el text. També es puntualitza que les dones de classe treballadora tenen «més dificultats» per conciliar aquests problemes provocats per la menstruació.
La solució ha sigut proposar un permís de flexibilització que, el 30 d’abril, la taula de negociació va aprovar per garantir el benestar de les treballadores.
El sindicat ha remarcat que, per primera vegada, se situa un procés fisiològic «ignorat, estigmatitzat i del qual només es parla ‘sotto vocce’» en aquest nivell de converses i es concreta en un acord. La idea, apunta, és evitar «tapar malalties relacionades amb la menstruació com la dismenorrea o l’endometriosi».
L’objectiu ara de l’Intersindical-CSC serà que aquest permís per als dies de regla arribi a tots els centres de treball de Catalunya.
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- EL CONTROVERTIT ‘PARTNER’ DEL FC BARCELONA El soci moldau, al descobert
- 5a edició Una pastisseria de Santa Coloma de Farners, premi al millor xuixo del món 2025
- Cine ‘Sorda’ fa bons els pronòstics i triomfa a Màlaga
- Nou èxit Cap Butaca Buida se supera en la seva segona edició
- L’acollida a Catalunya Un estudi de la UAB revela que els tutelats migrants tenen més inserció laboral que els seus companys autòctons
- Negociacions amb el PSOE Junts i ERC han situat nou càrrecs en institucions com Renfe, Aena i el Banc d’Espanya des del 2018