Catàstrofes naturals
Dia de la Terra: El canvi climàtic causa ja el doble de refugiats que les guerres
En l’última dècada, els fenòmens meteorològics van obligar a deixar les seves llars 21,5 milions de persones cada any

En l’última dècada, els fenòmens meteorològics van obligar a deixar les seves llars 21,5 milions de persones cada any, més del doble que els refugiats i desplaçats que van causar els conflictes i la violència, ha destacat avui l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR).
«Els refugiats, desplaçats interns i apàtrides són els que estan en primera línia del canvi climàtic», va assegurar l’ACNUR en un comunicat amb motiu del Dia de la Terra, en el qual va explicar que molts d’ells viuen en condicions complicades, on falten recursos per adaptar-se a aquests fenòmens meteorològics.
Inundacions
Per exemple, durant la temporada vinent de monsons a Bangladesh, pluges torrencials i inundacions podrien afectar el camp de refugiats rohingyes a Coxsbazar, cosa que podrà obligar els seus habitants a desplaçar-se novament, després que molts haguessin de fer-ho aquest any a conseqüència d’un incendi a les instal·lacions.
Més de mil milions de persones viuen en països que estan exposats a perills relacionats amb els fenòmens climàtics i que tenen una capacitat molt limitada per recuperar-se si té lloc algun desastre, recorda l’agència de les Nacions Unides.
Desplaçaments
«L’emergència climàtica és la crisi que defineix la nostra era i els desplaçaments són una de les seves conseqüències més devastadores», va afirmar l’ACNUR.
A més, el canvi climàtic està empitjorant altres problemes, com són la pobresa, la inseguretat alimentària i la falta d’aigua i altres recursos essencials, cosa que al seu torn provoca més desplaçaments.
Notícies relacionadesEls fenòmens meteorològics extrems amb altres factors polítics i socials poden empènyer a una successió de crisis, com és el cas de l’Afganistan, on gairebé totes les províncies han experimentat algun desastre climàtic en els últims 30 anys, a més d’estar classificat com el país menys pacífic del món.
L’ACNUR va demanar als governs que prenguin mesures per combatre el canvi climàtic i que millorin la protecció i l’assistència per a les persones desplaçades pels desastres meteorològics.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»