Quan l’aprovi l’EMA
Alemanya negocia la compra de 30 milions de dosis d’Sputnik V
Es tracta de tres enviaments de 10 milions de dosis al juny, juliol i agost, ha explicat el primer ministre de l’estat federat de Saxònia
Alemanya negocia la compra de 30 milions de dosis de la vacuna russa contra el coronavirus, Sputnik, segons va anunciar aquest dijous el primer ministre de l’estat federat de Saxònia, Michael Kretschmer.
«Alemanya negocia sobre la compra de tres enviaments de 10 milions de dosis els mesos de juny, juliol i agost», va dir Kretschmer en el seu compte de Twitter després de reunir-se amb el ministre rus de Sanitat, Mikhail Murashko.
«La condició per a això és una ràpida aprovació de l’Agència Europea del Medicament», va afegir.
No obstant, el portaveu del Ministeri de Sanitat, Hanno Kautz, va matisar i va dir que de moment les dades que es disposen no són suficients per a una aprovació, de la qual depèn la compra.
«El que hi hagi comandes i quan arribin depèn del moment en què es faci l’aprovació i aquesta depèn de la quantitat i de la qualitat de dades que encara no estan disponibles», va dir Kautz, citat pel diari «Bild».
«Les dades que es disposen fins al moment no són suficients», va afegir.
La notícia sobre aquesta negociació es coneix quan Alemanya es planteja eliminar els criteris de prioritat per aplicar la vacuna a partir de finals de maig o començaments de juny, sense necessitat de recórrer a Sputnik, segons informacions del diari «Bild».
El diari, que es remet a converses internes entre representants del govern de la cancellera, Angela Merkel, i dels estats federats, assenyala que Alemanya espera comptar per a aquesta data amb un volum suficient de vacunes per poder renunciar a la vacunació per grups de risc.
El ministre de la Cancelleria, Helge Braun, va confirmar en declaracions al rotatiu que la vacunació per torns de prioritat podrà aixecar-se previsiblement a partir de «finals de maig» o «principis de juny».
Aquest tema serà abordat en la pròxima reunió el 26 d’abril entre la cancellera, Angela Merkel, i els poders regionals sobre l’estratègia de vacunació, indica el diari, que afegeix que també la biotecnològica BioNTech, desenvolupadora juntament amb Pfizer d’una de les vacunes contra el coronavirus, compta que en unes setmanes ja no hi haurà necessitat de seguir criteris de prioritat.
- Tecnologia humana La població flotant i la solitud adulta empenyen a un ‘boom’ d’‘apps’ per fer amics a Barcelona
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Els visitants de BCN estalvien allotjant-se fora de la ciutat
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- La idea d’Israel
- El conflicte del Pròxim Orient França busca aliats per desplegar una missió militar internacional a Gaza
- Espanya proposa 16 mesures per augmentar la pressió sobre Israel
- ALS EUA Un congressista afirma tenir el suport per revelar arxius del cas Epstein
- Organització de Cooperació de Shanghai La Xina i l’Índia certifiquen una nova sintonia política en presència de Putin