Problema a la web

La FNAC, obligada a vendre a 124 mòbils que costen 699 euros per un «error tipogràfic»

  • El 27 d’octubre del 2019 FNAC va posar a la venda en la seva pàgina web un terminal de la marca HUAWEI P30

La FNAC, obligada a vendre a 124 mòbils que costen 699 euros per un «error tipogràfic»
Es llegeix en minuts

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha desestimat una demanda presentada per FNAC per un «error tipogràfic» que obliga l’empresa a entregar el preu ofert a la seva web, 124,90 euros per als seus socis i 139,90 euros per al públic en general, uns mòbils Huawei amb un preu de 699,90 euros. FNAC va presentar una demanda contra un laude de la Junta Arbitral Nacional de Consum a un associat de la Unió de Consumidors de el País Valencià que establia que la mercantil havia d’entregar als reclamants el model de telèfon mòbil pel preu ofert a la seva web.

La Unió de Consumidors, en representació dels seus afectats, s’ha anat oposant a cada una de les demandes d’anul·lació presentades per FNAC, i ha reclamat el compliment dels laudes dictats per la Junta Arbitral Nacional de Consum, i ha obtingut la primera sentència favorable a l’associat, segons ha informat l’organització de consumidors. 

El 27 d’octubre del 2019 FNAC va posar a la venda en la seva pàgina web un terminal de la marca HUAWEI P30 per un import de 124,90 euros per als seus socis i de 139,90 per al públic en general, que van ser adquirits per internet pels reclamants, però posteriorment, i després d’una primera confirmació de compra, els van cancel·lar la comanda al·legant un error en la indicació del preu de venda del terminal, ja que el seu preu era de 699,90 euros.

Durant el període de temps que es va mantenir a la venda el terminal de mòbil a aquest preu es van fer 12.911 comandes «online», que van ser cancel·lades per FNAC. Alguns consumidors, en vista a aquesta decisió, van reclamar a l’establiment l’entrega de la comanda al preu ofert en la seva pàgina web i posteriorment, al no obtenir una resposta satisfactòria, van sol·licitar un arbitratge de consum.

En el procediment arbitral, FNAC va al·legar que es tractava d’«un error tipogràfic» i que, després de detectar-lo, ràpidament van comunicar aquest error, van cancel·lar la comanda i van tornar els diners, i que la diferència de preu era tan desproporcionada que qualsevol consumidor mitjà podia entendre que es tractava d’un error. 

En els laudes dictats per la Junta Arbitral Nacional de Consum, l’àrbitre va estimar la pretensió dels reclamants, de manera que FNAC els ha d’entregar el terminal mòbil al preu ofert, i en vista de la falta d’estoc, un de característiques similars o superiors sense que suposi un increment de preu. En canvi, altres organismes arbitrals i jutjats van desestimar les pretensions dels consumidors afectats.

Decisió final

FNAC va demandar davant el Tribunal Superior de Justícia de Madrid la nul·litat dels laudes dictats per la Junta Arbitral Nacional de Consum a l’entendre que s’estava vulnerant l’ordre públic, falta d’imparcialitat i independència i que no va poder fer valer els seus drets en el procediment arbitral. 

Notícies relacionades

La Unió de Consumidors es va oposar a aquestes qüestions i va defensar tant la validesa del laude dictat a favor del consumidor com que FNAC havia de complir l’oferta comercial de la seva pàgina web, tot i que es tractés d’un error en el preu, i no cancel·lar les comandes tal com va fer.

Finalment, el Tribunal Superior de Justícia de Madrid estableix en aquesta sentència, contra la qual no hi pot haver cap recurs, que no existeix cap motiu per a l’anul·lació del laude de la Junta Arbitral Nacional de Consum, ja que no es dona cap de les causes establertes legalment i confirma el laude dictat, i imposa les costes processals a FNAC.

Temes:

Fnac