Per Setmana Santa

Els autocars privats de Catalunya podran transportar passatgers de bombolles diferents

Les empreses van protestar per carta a Salut pel que consideraven un tracte discriminatori després d’una sanció el cap de setmana

1
Es llegeix en minuts

Els autocars privats de Catalunya podran transportar passatgers de bombolles diferents per Setmana Santa. És una de les mesures que ha aprovat el Procicat, segons ha avançat TV-3. Els autocars hauran d’acreditar que faran activitats permeses.

Notícies relacionades

La resolució arriba després que l’Associació d’Empreses d’Autocars i Minibusos (ACEA), que agrupa unes 400 pimes del sector, es dirigís per carta al secretari de Salut Pública, José Maria Argimon, i a les Conselleries d’Interior i Territori per reclamar un «aclariment urgent» sobre les restriccions després que aquest cap de setmana els Mossos interceptessin un autocar amb 59 persones quan s’adreçava al port del Compte. L’entitat es preguntava per què els ciutadans poden anar en bus de línia regular a la Costa Brava o a Tarragona o amb tren a treballar amb diferents bombolles i no ho poden fer en un servei discrecional. «No hem vist cap tren que se l’hagi obligat a fer mitja volta cap al seu punt d’origen per portar com a passatgers diferents grups bombolla», afirmava.

Tampoc, continua, han hagut de recular busos de línies regulars amb passatgers de diferents grups bombolla que aquest cap de setmana han pogut viatjar fora de la comarca. «Ens hem tornat a trobar que s’ha assenyalat el nostre sector i no precisament per explicar la situació dramàtica en què ens trobem des de fa més d’un any, amb gairebé tota la nostra activitat aturada i sense cap reconeixement i ajuda», exclama la carta.