Un any d’estat d’alarma
«Quan siguin vells com nosaltres, a veure què fan»

Joan Planes (91 anys) pateix una patologia pulmonar que des de fa 3 anys li impedeix sortir de casa. És un dels pacients crònics de Cabrils. En el seu historial també figuren un ictus, un infart, un càncer de pell, una operació de còlon i problemes de pròstata. La seva dona, Mercè Font (92), era la que s’ocupava de gestionar les visites. Ara ho té complicat. «Abans anava al consultori caminant. I el nostre metge li passava visita a casa. No condueixo i costa molt que t’agafin el telèfon a Vilassar de Dalt». Des d’octubre, quan va passar per última vegada el seu metge de capçalera, no ha passat cap professional a visitar el Joan. «Ningú ho controla», apunta la seva dona. «Ens tenen abandonats. Quan siguin vells com nosaltres m’agradaria que es trobessin en aquesta situació. A veure què feien», afirma molesta. «Enfadats és poc. Seria una altra paraula molt més gruixuda la que diria», diu el Joan.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Restriccions per coronavirus Sanitat pública Centres d'atenció primària (CAP) Coronavirus a Catalunya Coronavirus Tercera edat
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Salut afirma que va alertar Badalona sobre l’assentament amb tuberculosi
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se