Segons els sindicats
Vaga de la sanitat catalana: Poc seguida pels serveis mínims «abusius»
Fonts dels sindicats USOC i Infermeres de Catalunya han informat que el suport a aquestes aturades ha sigut «limitat» i que s’espera que s’incrementi en els torns de matí i tarda
La vaga de 24 hores en la sanitat catalana, convocada per a aquest dimecres per sis sindicats minoritaris, ha tingut un escàs seguiment aquesta nit passada per uns serveis mínims «abusius» i el poc personal estructural fix dels centres hospitalaris, segons han indicat fonts sindicals.
Fonts dels sindicats USOC i Infermeres de Catalunya han informat avui a Efe que el suport a la vaga ha sigut «limitat» i que s’espera que s’incrementi en els torns de matí i tarda dels diferents centres sanitaris i no sanitaris cridats a secundar l’aturada.
La Taula Sindical de la sanitat de Catalunya, formada pels sindicats USOC, Infermeres de Catalunya, CGT Catalunya, CATAC-CTS-IAC, Coordinadora Obrera Sindical i PSI Lluitem, ha convocat aquesta vaga, que no compta amb el suport dels sindicats majoritaris CCOO, UGT, SATSE i Metges de Catalunya.
Els convocants tenen previst que s’iniciï avui cap a les 10.30 hores la primera concentració amb espai entre els participants a la Via Laietana de Barcelona, que després es preveu repetir a la plaça de Sant Jaume.
Al llarg del dia s’han previst altres concentracions a Tarragona, Lleida, Mollet del Vallès, Palafrugell, Cerdanya, Reus, Girona, Olot i Sabadell, davant d’hospitals, espais sanitaris i al centre d’alguna d’aquestes ciutats.
També han anunciat que estendran les aturades a tots els dilluns a partir del 15 de març entre les 04.00 i les 06.00 hores, de 08.00 a 10.00 i de 18.00 a 20.00 hores, fins al 26 d’abril.
Fa dies que els sindicats convocants han impulsat una campanya a les xarxes socials amb l’etiqueta #EstemFartes, amb la qual volen visibilitzar el «desgast crònic i actual del sistema» i fer sentir les seves demandes.
La Marea Blanca de Catalunya, la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona i la Plataforma en defensa dels serveis públics han recolzat públicament la vaga i s’han sumat a les concentracions convocades per aquest dimecres.
També la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics recolza totes les reivindicacions dels treballadors de l’àmbit sanitari i de serveis assistencials.
Els sindicats convocants argumenten el «cansament entre el personal sanitari i administratiu dels centres de salut», que no se senten escoltats pel Govern i que «la situació laboral és crítica i s’afegeix a les retallades de fa tants anys».
Notícies relacionadesA la vaga d’avui estan cridats a participar-hi els treballadors de la sanitat pública, concertada i privada d’hospitals, atenció primària, residències, 061, atenció a domicili i ambulàncies.
Entre altres reivindicacions, demanen reduir la temporalitat i la precarietat en les contractacions, un model sanitari centrat en l’atenció primària, reconeixement del plus de perillositat per a totes les categories i cobertura de totes les jubilacions i vacants, així com les absències per vacances.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa