Consumir sota registre
Els clients dels bars de Castella-la Manxa s’hauran de registrar amb un codi QR
Una app permetrà rastrejar els consumidors de l’hostaleria que reobre aquest divendres
Els bars, restaurants i establiments hotelers de Castella-la Manxa hauran de comptar amb l’aplicació Oci responsable per registrar els clients, que s’hauran de descarregar el codi QR per tal d’estar registrats perquè en cas que hi hagués un brot de coronavirus es faciliti el rastreig.
El conseller de Sanitat, Jesús Fernández Sanz, ha indicat que a partir de divendres es permet l’obertura dels establiments d’hostaleria, que estan tancats des del 18 de gener, amb un aforament d’un terç i sense servei de barra a l’interior i amb les terrasses al 50% i distància de seguretat.
El conseller ha explicat que, per evitar en la mesura possible una transmissió comunitària, és precís adoptar mesures de control al sector de les activitats d’oci, hostaleria i restauració, així com en els que se celebrin esdeveniments i activitats multitudinàries, perquè «pot ser el moment en què s’iniciïn els instants de més relaxació de les mesures higièniques davant la Covid-19 com l’ús de mascaretes, la distància de seguretat d’un metre i mig o la higiene de mans».
Registre de clients
Notícies relacionadesEntre aquestes noves normes, que divendres es detallaran al Diari Oficial de la regió, figura el registre de clients a bars, restaurants i la resta d’establiments d’hostaleria, ja que es considera necessari reforçar les condicions de rastreig i seguiment de contactes relacionats amb casos de Covid-19.
Per a això, s’ha creat l’aplicació Oci responsable, que permetrà reforçar la traçabilitat dels contactes i facilitar i activar l’inici de les tasques de rastreig per part de l’autoritat sanitària. L’aplicació ja es va posar en marxa per als locals d’oci nocturn de la regió al mes d’agost.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
