Generació ‘pandemial’
Els hospitals extremen les mesures anti-Covid en els parts
La pandèmia imposa nous protocols per atendre les dones que seran mares
Llevadores de primària fan el seguiment domiciliari dels nounats quan ja són donats d’alta
La crisi causada per la pandèmia ha obligat els hospitals a adoptar mesures i canvis estructurals de forma immediata i en temps rècord. Els sanitaris han actuat amb urgència davant aquesta emergència sanitària amb l’objectiu de garantir la seguretat de les persones que tracten, en aquest cas les embarassades.
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha elaborat una ‘Guia d’actuació davant casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en dones embarassades i nadons’, en la qual es mostra quins són els hospitals de referència per a les pacients que són positives en Covid. Així mateix dona una visió a dones i professionals de com actuar en aquests casos. L’objectiu d’aquesta mesura és «garantir una resposta ràpida» en el supòsit que hi hagués complicacions o, en el pitjor dels casos, la necessitat d’un trasllat a l’uci, així com evitar trasllats urgents i la propagació del virus.
Una cosa que també ha canviat és l’estada de les mares als hospitals una vegada donen a llum. Les mares Covid negatiu abandonen l’hospital molt més aviat, entre 12 i 24 hores després del part, un termini que en els casos de les cesàries és de 24 a 48 hores. I només es permet una visita a l’habitació de la mare abans d’abandonar el centre.
Seguiment pediàtric
Les llevadores d’atenció primària realitzen visites a domicili a les 24 hores, i entre les 48-72 hores per fer el seguiment de la mare i el nadó. Aquestes professionals són també les que fan les visites pediàtriques no essencials anant als domicilis durant els primers 15 mesos, sempre que sigui possible.
Thais Eir és una llevadora que treballa a la sala de parts i en el servei de puèrperes de l’Hospital Donostia i, en l’àmbit privat, en el Centre Maternalia, a Pamplona, on realitza preparació al part, exercici pre i postpart, consultes i també atén parts a casa. A més d’assistir a constants parts durant aquests últims mesos, és molt activa a les xarxes.
«La principal diferència que noto és el contacte físic amb les dones, potser sona estrany, però aquestes últimes guàrdies he trobat a faltar no poder fer una abraçada a les dones que he acompanyat. A més d’això, em resulta molt estrany no veure’ls la cara i que no em vegin a mi. Fora d’això, la nostra feina continua sent la mateixa i tractem que no es noti massa el canvi», explica.
Notícies relacionadesEn aquests moments, des del centre Maternalia realitzen preparació amb un mètode d’hipnopart de forma presencial i també a través de cursos ‘online’. «Podem continuar amb els cursos presencials complint l’aforament, una cosa que en el sistema públic és més difícil. Les meves companyes matrones de la xarxa pública, de seguida van reprendre amb tota la seva bona voluntat, abans que s’implantés per la direcció els cursos de preparació al part de forma ‘online’», assenyala la llevadora.
A nivell personal comenta que ha passat per moltes etapes, com la incertesa o la por. «Ara mateix, estic en un punt d’acceptació de la situació en el qual miro de donar el millor de mi en la meva feina i disfrutar-la, igual com en la meva vida personal, amb respecte però sense por, crec que s’ha de continuar vivint. Mantenir-me a prop de les dones en el centre durant tota la pandèmia, sentir que així estaven més acompanyades i el seu agraïment per això, ens ha ajudat molt a suportar tot això. No tenir por, cuidar-se, mimar-se, disfrutar de l’embaràs en aquesta situació que ens ha tocat, transformar, crear i buscar noves formes», il·lustra.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols